Rewelacja. Dbaj o samochód, a zarobi na siebie i na Ciebie. A jak ktoś ładuje dwa razy więcej niż można, nie szanuje silnika i turbiny to potem słyszy się \"opowieści z krypty\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, ładnie pracuje. Zdecydowałem się na zakup wersji 100 KM ponieważ samochód będzie eksploatowany w mieście. Po przesiadce z wersji L2H3 125 KM nie odczuwam różnicy.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, że do każdego silnika jest skrzynia sześciobiegowa. Mam wrażenie, że jest delikatna. Zapewne jak zawsze sporo zależy od kierowcy i mocy z silnika, którą musi \"znieść\". W L2H3 po 40 000 strasznie haczyła. W tym będę jeździł tylko ja i zobaczymy co będzie...
5,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić. Może tylko to, że krótką wersja którą mam (L1H1) z powodu krótkiego rozstawu osio bardziej odczuwa nierówności poprzeczne. Ale to nie wyścigówka...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na busa rewelacja. Mam zwykłe lusterka ale i tak są zaje...:) Ponieważ mam pełen furgon to w ramach opcji dobrałem czujniki parkowania - nie żałuję.
5,0
Ergonomia
Po przesiadce z Jumpera to jak niebo a ziemia. Makaroniarze jeszcze im do pięt nie dorośli.
Zwracam uwagę na szczegóły - np. w Jumperze rama jest klejona z dachem. Tu im wyszło 3 mm szpary, a tam 7 mm. Z każdej szpary wylewa się zastygły klej, który został zwyczajnie pomalowany.
W Masterze wszystko jest na milimetry i pomimo usilnych prób nie znalazłem defektów i fuszerek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie wiem bo dopiero odebrałem. Mam klimatyzację więc podejrzewam, że będzie przyjemnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W folderze reklamowym napisali odnośnie kabiny \"Best in class\". No i mają rację. Nawet Sprinter z Crafterem niech się schowają.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest niezłe, może najlepsze w klasie, ale nadal jest to furgon i nic tego nie zmieni. Po przesiadce na osobówkę docenia się ciszę i spokój jaka z tego wynika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Łańcuch rozrządu, przeglądu co 40 000/2 lata. Dla mnie bomba. Zobaczymy jak będzie z kosztami użytkowania. A czy spali litr więcej czy mniej nie ma dla mnie akurat najmniejszego znaczenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście mógłby być tańszy. Słyszałem, że Dacia szykuje się na takiego busa. To będzie alternatywa:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie zauważyłem, a jestem piekielnie wymagający. Reasumując jeżeli ja jestem zadowolony to każdy będzie:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 dCi 100KM 74kW
[l/100km]