Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Master III

sprintertrans@op.pl, 16 lat temu
Silnik 2.5 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Master III 2.5 dCi 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,54
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Po dotknięciu pedału hamulca czujesz jak płynnie i bez wysiłku auto zaczyna hamować. Na oryginalnych, fabrycznych klockach przejechałem 105 000km - przód i 110 000km - tył.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : W czasie jazdy zniknął cały prąd , odcieło zapłon i zapaliły się wszystkie kontrolki. Po ponownym uruchomieniu - wszystko działa OK.
5,0
Całokształt
Jazda na długich trasach sprawia przyjemność. Żeby nie rodzina - nie wysiadałbym z niego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zbiera się świetnie na światłach, dynamicznie przyspiesza i pięknie współpracuje z turbiną. Cichutki na świeżym oleju... ps: czy wymiana oleju co 30 000 km nie jest za rzadko ? Olej 5W40 a mimo to wydaje mi się że 20 000km to max od wymiany do wymiany ? (30 000 zaleca prod.)
5,0
Skrzynia biegów
sześciobiegowa - bardzo delikatna i trzeba na nią uważać. Nie zmieniać biegów jak w osobówce. Zero uwag.
5,0
Układ jezdny
Napęd na przód - rewelacja ! Radzi sobie nawet w zimę w Norwegii. Ośnieżone góry to dla niego zabawa. Sprinter z tylnym napędem potrafi w zimę nie ruszyć z pobocza. (oczywiście na pusto) Uwagi dotyczą aut z kontenerami o DMC do 3,5t.
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę za niska szyba z przodu - bo mam wysoki fotel:) ... 1 uwaga: źle odprowadzana woda z szyby czołowej zalewa trójkątną szybkę w lewych drzwiach przez co pogarsza się widoczność w lewym lusterku ! 2 uwaga: końcówki spryskiwaczy są przyklejane do piór wycieraczek (po co ?) - są bez regulacji strumienia płynu spryskującego przednią szybę i przez złą konstrukcję lub za niskie zamontowanie płyn do mycia szyb nie dolatuje do górnej części przednie szyby ! Dzięki czemu po4 miesiącach używania auta mam porysowaną przednią szybę przez górną część wycieraczki. Smutne.
4,0
Ergonomia
"Ergonomia, to dostosowanie maszyn i urządzeń do potrzeb fizycznych i psychicznych człowieka." - tu wszystko jest OK. Jedyna uwaga może dotyczyć fotela kierowcy : ma podłokietnik - to plus, ale powinien być pneumatyczny lub na amortyzatorku i sprężynie aby kierowca nie przyjmował każdego wstrząsu na kręgosłup. Na oryginalnym fotelu siedzi się jak na ławce w parku więc po miesiącu wywaliłem go i zamontowałem fotel na amortyzatorku ze sprintera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest OK.... nawiewy również.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze , że nie produkują już takich aut z dźwignią zmiany biegów w podłodze. Kabina mogłaby być trochę dłuższa aby większa była przestrzeń między fotelami a deską rozdzielczą tak aby na postoju można było wygodniej poruszać się po kabinie np w celu zmiany odzieży lub wchodzenia do sypialni przez właz w dachu. Wiedzą o tym Ci kierowcy którzy mieszkają w takich superexpresowych autach poruszających się po całej UE ... .
5,0
Wyciszenie
Dopracowane. Przejechałem dopiero 115 000 km więc może się to zmieni ale na razie nic nie trzeszczy, nie stuka, nie piszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Używam auta które jest wyposażone w kontenerek o dług ok 4,3m i kabinę sypialną więc pali więcej niż busik. Przy oszczędnej jeździe da się osiągnąć poziom 10.0 - 10.5 l/100km więc bez przesady. Jest OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze powinno być 4 lata gwarancji. ps: w salonach renault trąbią o płatnych ofertach przedłużających dwuletnią gwarancję ale po wnikliwszej analizie tego bełkotu dochodzimy do smutnego wniosku że : oferta przedłużająca gwarancję dotyczy aut którymi właściciel nie ma zamiaru jeździć. Pojawiają się limity kilometrów a na końcu, po wysłuchaniu wszystkich moich pytań o cenę, warunki, dodatkowe wymagane przeglądy itp miły pan z obsługi przypomina sobie że ta oferta nie dotyczy masterów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pękł lewy próg na stopniu kierowcy - po 5 miesiącach wsiadania do auta. Czy to wina mojej wagi ?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Master III 2.5 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
109,00 zł
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Master III