Inne
: Gdyby nie wspomniana kabina... byłby luksus. Wystarczy więcej schowków, lepsze wyciszenie i podłokietnik.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód. Dobre zawieszenie, fajny, ekonomiczny i elastyczny motor, niepsujący się. To auto naprawdę wiele wybacza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód z plandeką i kurnikiem na dachu. Silnik: 120 kucy może się wydawać zbyt małą ich ilością, ale to są dobre kuce. Na pusto auto wręcz lata. Po płaskim z dwiema tonami też daje radę. Pod górę się męczy. Elastyczność bardzo fajna. Robiąc 12000 km miesięcznie, nie zawodzi. Aż dziw bierze, że tyle wytrzymuje.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem charczy, czasem haczy. Dużo wytrzymuje. Potrafi we Francji ponad dwie tony pod takie górki wciągnąć, że iść by ciężko było. Co prawda nieraz nawet na jedynce trzeba się wciągać, ale jedzie...
4,0
Układ jezdny
Przy bardzo silnym wietrze bocznym i dużej prędkości ciężko się na swoim pasie utrzymać, ale to są warunki powiedzmy ekstremalne. W innych jest bardzo dobrze. Neutralne zachowanie, dobre wybieranie nierówności, komfort i pewność prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawie idealnie.
Duże lustra ułatwiają manewrowanie. W deszczu jednak krople po bocznych szybach znacznie utrudniają obserwację co nieco męczy.
2,0
Ergonomia
Mało schowków! A te, które są, są mało funkcjonalne. Żeby spędzić w trasie 3 tygodnie, trzeba się nieźle nakombinować. W nowszych wersjach jest znacznie lepiej. Dla jednej osoby ujdzie, ale dla podwójnej obsady, będzie tragicznie. Uwaga na kluczyk! Po kilkunastu sekundach od zamknięcia drzwi, zamki się ryglują! Nie zostawiamy kluczyków w aucie!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa. Dodatkowe ogrzewanie (na diesla) również.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 tygodnie w trasie wymaga gimnastyki. Bardzo mało schowków i uchwytów. Baaardzo niewygodny podłokietnik- jest za wąski- w Transicie był znacznie lepszy. Na długich trasach dobry podłokietnik bywa nieodzowny. Za to fotel ma bardzo dużo możliwości regulacji. Choć po kilkunastu godzinach jazdy i kilku takich dniach, znalezienie wygodnej pozycji graniczy z cudem.
4,0
Wyciszenie
To nie limuzyna, ale źle też nie jest. Akustycznie jazda nie męczy. Chyba, ze w deszczu. Wtedy po kilku godzinach przypomina chińskie tortury.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od obciążenia, trasy i stylu jazdy. Uwaga na ciśnienie w kołach. Przy tym gabarycie auta ma bardzo duży wpływ na spalanie.
Na pusto i po płaskim przy rozsądnej jeździe nawet poniżej 10 l/100km!
Ogólnie nie ma problemu z zejściem do 12 litrów średnio na sto kilometrów. Chyba, że spedycja goni. Najgorzej ze spalaniem jest w Angli i Francji (masa krętych pagórków). Podobno nowsze auta palą już nieco więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie ma chyba lepszego auta do takich warunków eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma się co psuć. W sumie solidny pojazd. Gniazdo zapalniczki nie zawsze łapało. Łatwo zgubić antenę od radia ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tych aut po Europie śmiga mnóstwo- w sumie najwięcej ze wszystkich dostawczaków!!! O czymś to świadczy! Nigdy nie spotkałem tego auta po drodze z inną usterką jak pęknięta opona. Choć nieraz przy szaleńczej jeździe zastanawiasz się co się przegrzeje, urwie, eksploduje itd.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 120KM 88kW
[l/100km]