Karoseria
: Kurierka to zabójstwo dla busa a master daje radę, ale trzeba dbać i wszystko robić na czas. Kupując 1 mastera nie sądziłem że się sprawdzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Przy przegiegach około 200000km padają wtryski
Zawieszenie
: Sworznie wahaczy przednich do wymiany co 30000-50000
Układ elektryczny
: Elektryka potrafi zaszaleć, zepsuć się a potem naprawić, śniedzieją styki !!!
4,0
Całokształt
Uważam, że to bardzo dobre auta, dobra blacha, dość dobre zawieszenie, silniki dobre ale słabe wtryski -lub marne paliwo. Mógłby być lepiej wyciszony i wygodniejszy dla kierowcy. RENAULT MASTER ma duszę, to auto trzeba znać i kochać sam się psuje sam się naprawia wszystkiemu winna elektryka która potrafi zaszaleć przez śniedziejące styki lub mokre kompy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam trzy mastery 1 z 2006 roku z silnikiem 2.5 DCI 99KM - pracuje głośno, nie jest super mocny, ale za to spalanie ma najmniejsze. Kolejny z 2007 roku 2.5 DCI 120KM ma moc, jest cichy i ładnie pracuje. Trzeci z 2009 roku 2.5 DCI 100KM daje sobie radę, ale nie jest perfekcyjny.
3,0
Skrzynia biegów
We wszystkich masterach coś jest nie tak
1- 2006 rok 5 biegowa padł wysprzęglik przy przebiegu 230000km - pracuje cicho
2- 2007 rok 6 biegowa działa ale jest głośna od 200000km
3- 2009 6 biegów wysprzęglik przy 200000km, przy 220000km łożysko wybieraka skrzyni. Pracuje dość cicho.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie tylne pancerne we wszystkich.
Przednie co 50000km sworznie wahaczy do wymiany, koszt 500 zł + robocizna.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża szyba jak w każdym, ale wąskie słupki wiec nie trzeba się wychylać. Duże i bardzo przejrzyste lusterka
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa, klima daje rade, ogrzewanie - rewelacyjne, bardzo szybko się nagrzewa i długo stygnie. Minusem jest włącznik wentylatorów który potrafi się zepsuć - ale co najlepsze sam się też naprawia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy dobra, ale nie siedzi się w nim komfortowo jak w domowym fotelu, człowiek czuje się troszkę jak w JELCZU czy AUTOSANIE ale z czasem się przyzwyczaja i jest dobrze. Padają fotele, kratka stalowa która jest pod gąbką pęka i fotel się zapada, ale można pospawać.
4,0
Wyciszenie
W masterze z 120 konnym silnikiem jest znośnie ale w 100 konnych jest za głośno. Fiat, citroen, peugeot są znacznie lepiej wyciszone a silniki pracują ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje mastery pracują w kurierce i codziennie jeżdżą po Warszawie i naprawdę odpalane 100 razy dziennie, zatrzymywane i ruszane 300 razy palą jedynie:
1- 2006 rok 99KM L2H2 10 l/100km
2- 2007 rok 120km L3H3 11 l/100km
3- 2009 rok 100KM L2H2 11 l/100km
w trasie wszystkie palą poniżej 10 l /100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Master jest do pracy wiec jeśli szukasz taniego busa do brudnej roboty to w 100% polecam! Ma jeździć, mało palić i być tani w utrzymaniu i tak jest dla przykładu klocki hamulcowe przód koszt 120 zł, tarcze 200 zł, rozrząd 350 zł, nawet używane wtryski to 250 zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwarzywszy ze busy jeżdżą po mieście i tak jak wspominałem 100 razy dziennie otwierane drzwi, wsiadane, wysiadane, odpalane, gaszone, zapalane swiatła to jest dobrze. Zamki wytrzymują dużo, zawiasy pancerne. Zamki, rolki wymiana co dwa lata, rozrusznik co 3 lata
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to tylko wtryskiwacze:
1 - 2006 rok 99KM wymiana 1 wtryskiwacza przy przebiegu 230000km
2 - 2007 rok 120KM wymiana 1 wtryskiwacza oraz mechanicznego zaworu ciśnienia na listwie wtryskowej przy przebiegu 195000km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 120KM 88kW
[l/100km]