Przeniesienie napędu
: Wysprzęglik w skrzyni biegów
4,0
Całokształt
Samochód dobry, godny polecenia dla każdego, kto szuka dostawczaka który ma wykonać zadanie. Nic ponadto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w porządku, sam motor mnie nie zawiódł, całkiem ekonomiczny, pół roku jazdy i 30000 km i bez większych usterek. Denerwujące jedynie są plastikowe mocowania rur od dolotu powietrza - na naszych drogach to się nie trzyma kupy.. Do tego błędy komputera.. Tego nie powinno być.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia delikatna, podatna na uszkodzenia. Zawiódł przy mrozach wysprzęglik w skrzyni - jeden i drugi. Pod wpływem zimna plastik stwardniał i pekł, co wiązało się z wyciąganiem skrzyni biegów..
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie niezależne takie samo jak w poprzedniej generacji Mastera - działa. Sprawdza się na naszych drogach. Promień skrętu dobry, ale nie wspaniały.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, bardzo duże i przejrzyste lusterka.
3,0
Ergonomia
Plastiki niestety twarde i lubią pękać, zwłaszcza obudowa przycisków sterowania szyb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
B. dobry nawiew. Zamarźnięta szyba przednia to nie problem przy tak wydajnym ogrzewaniu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca, aczkolwiek mogło by być trochę więcej schowków i miejsca w kabinie.
4,0
Wyciszenie
Dobra, 130km\\h i można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak zwykle sporo zależy od kierowcy, ale w mieście zejście poniżej 10 L/100km nie jest wcale proste. Ceny części niestety są duże - zwłaszcza części eksploatacyjnych. Filtry etc nie są drogie w porównaniu do konkurencji, ale jak uszkodzi się lusterko z elektryką, to się zaczyna ból w okolicy portfela..
3,0
Stosunek jakość/cena
Szybko traci na wartości, ale dzięki temu można paro letnie auto kupić taniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klamki, plastikowe elementy nie trzymają się po paru tysiącach na naszych drogach. Mały wyciek z turbiny - co 3000 km dolewka litra oleju, seris nie umiał tego naprawić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Plastikowy wysprzęglik, od hydraulicznego sprzęgła, który nie wytrzymał naszych mrozów. Najpierw jeden przy pedale, potem drugi w skrzyni biegów. 2 dni w plecy z jazdą, mimo dobrego aso Renault, gdzie od razu się wzięli do naprawy. Cena plastikowego wysprzęglika? 452 zł brutto..
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 120KM 88kW
[l/100km]