Silnik
: Ma kopyto . Pali z pierwszego po 14 latach .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdzewieje .
Przeniesienie napędu
: Haczy trzeci bieg . Od paru lat . Ale beż ubocznych skutków .
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Rakieta ? Czy co ? Zrywny nad podziw . Choć ja mało ładuję . Na światłach nie zostaję z osobówkami . Dopiero za skrzyżowaniem na wyższych biegach .300 000 i nie bierze w ogóle oleju .
Sam nie wierzę bo w poprzednim Fordzie Transicie ...
3,0
Skrzynia biegów
Zgrzyta 3ci bieg przy wrzucaniu . Od wielu lat , ale nic się nie dzieje . Szczególnie przy szybkiej zmianie ("sportowej") . Spadła mi linka zmiany biegów przy lewarku - wymiana . Obecnie spada pod maską . ty już brudzę się zakładając . Wyrobione zaczepy .
5,0
Układ jezdny
Napęd na przód więc zima obecnie mi nie straszna . Choć Transit na bliźniakach trzymał się łuków jak tramwaj , to wpadał w poślizgi . Master do 130 km/godz prowadzi się pewniej .
Komfort
4,0
Widoczność
W prawo jak to w busie bez szyb .Reszta o.k.. W nocy doskonale .
4,0
Ergonomia
Nie wiem czy to w tym punkcie , ale światła ma niezłe.
Wszędzie blisko bo kabina mała , wszystko w zasięgu . Można kimnąć w poprzek . Jest równo .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje szybko i mocno . Klimy nie mam . Poskąpiłem niestety , ale żółty nie czarny .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny fotel kierowcy . Na długich trasach lepiej mi niż w Mondeo . Słowo ! Kręgosłup nie boli . Regulacje wystarczające .
4,0
Wyciszenie
Radio słychać ( choć mam duże głośniki). Mnie w komórce też dobrze .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli rdza nie przeszkadza , a wpływa tylko na urodę , to koszty reszty akceptowalne jak najbardziej .
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu ma wpływ i to , że kradnie się częściej Sprintery niż Mastery .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze , a serwis przyjazny .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze jest . Przez 14 lat 3 razy holowany . Raz zatkane wtryski a serwis się nie poznał , więc lawetą do innego a tam od razu . No ale to nie wina auta . Raz wracałem na trzecim biegu bo tylko taki został , więc zamówiłem assistance i zaczekałem w knajpie . Jedno holowanie przez alarm . Polecam " assistance bez końca " które dają na rok (!) przy przeglądzie robionym w ASO .Trzeba się tylko upomnieć .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 116KM 85kW
[l/100km]