Plus mocna rama i dobry silnik, minusy: elektryka, drobiazgi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam sprowadzanego 120 KM, silnik sobie radzi, trochę dużo oleju wchodzi (12 litrów), z pełnym obciążeniem nawet lepiej jeździ, przy 150 tysiącach pierwsze kłopoty z turbiną. Wielki minus za umiejscowienie filtra paliwa, już przy -12 zamarza. Samochód nie na polską zimę.
2,0
Skrzynia biegów
Pięta Achillesowa. Często wymieniam olej, biegi wchodzą kiepsko, brakuje 6, w zimę łatwo padają drobne elementy i są wycieki. Najsłabszy element samochodu.
5,0
Układ jezdny
Rama bardzo mocna, zawieszenie spokojnie daje radę, przy 150 tysiącach pierwsza wymiana końcówek i ... tyle. Zaskakujące - w tak nowoczesnym samochodzie zastosowano kalamitki do smarowania przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na dostawczaka ok. Duże lusterka, mały \'ślepy kąt\'.
3,0
Ergonomia
Wygodny fotel, nawet na długie trasy. Kabina szara i ponura,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik się co prawda długo nagrzewa ale już na zimnym spokojnie wentyluje szybę i nagrzewa kabinę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do czasu gdy nie było zamienników - tragedia, przeglądy w ASO wykańczały. Teraz koszty zjechały o 1/3 i jest ok. Spalanie około 12 L/100km, oleju bierze litr na 10000.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie wrażliwy na zimno układ paliwowy byłoby ok. Na skrzynię biegów trzeba bardzo uważać, dbać o olej, szybko się zużywa. Nie można było dorobić kluczyka, musiałem ściągać z Francji za tysiąc zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 130KM 96kW
[l/100km]