Silnik
: Jest to bardzo udany motor, montowany w tym czasie w wielu modelach renault, który jest chwalony za trwałość i niezawodność. Ja mogę tylko potwierdzić prawdziwość dobrej opinii na temat tego silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie było takich.
5,0
Całokształt
Jest to w mojej ocenie najlepiej zaprojektowany i wykonany model Renault od czasu Renault 25. Wóz jest bezproblemowy, niedrogi w utrzymaniu, gwarantuje bardzo komfortowy standard podróżowania. żałuję jedynie tego, że tak bardzo stracił na wartości od chwili zakupu. Auto wyraźnie niedoceniane w Polsce, bo nieznane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasyczny diesel renault spod znaku "Pół miliona to nie problem". Regularna wymiana oleju to jedyna rzecz do zrobienia przy tym silniku
5,0
Skrzynia biegów
Manual z bardzo długimi przełożeniami. 140 km/h to 2200 obrotów na VI biegu i 2600 na V. Bardzo precyzyjna zmiana biegów. Bardzo wygodny lewarek.
5,0
Układ jezdny
Przód McPerson, z tyłu wielowahacz. 160000 km bez wymiany amortyzatorów, idą tylko drążki.
4,0
Karoseria
Unikać czarnego lakieru. Czarny wygląda pięknie, ale jest bardzo delikatny i podatny na mikrorysy, które w słońcu są tak widoczne, że aż bolą w oczy. Co do jakości blach - siedem lat, zero rdzy, część blach z aluminium (np. maska przedna).
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan z kamerą cofania i czujnikami parkowania przód / tył. Trudno się do czegoś przyczepić.
5,0
Ergonomia
Jest do Pan Samochód z dużej litery. Kierowca i każdy z czterech pasażerów ma wystarczająco dużo miejsca. Nikt nikomu nie wbija łokci w bok, nie kopie etc. Wysoki kanał środkowy to jedyna "ułomność" drugiego rzędu siedzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest i klimatyzacja wielostrefowa, i wydajne ogrzewanie, jest jonizator powietrza oraz urządzenie d wyboru i dozowania zapachu wewnątrz auta. Co ważne - to naprawdę działa. Szkoda, że w chwili, gdy kupowałem to auto nie było opcji elektrycznego ogrzewania przedniej szyby, bo tego mi brakuje do pełni szczęścia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to samochód zaprojektowany na pięć dorosłych osób, bez żadnego przymrużenia okiem. Zdarzało się tym samochodem jechać w piątkę ponad tysiąc kilometrów ii nikt nie narzekał na brak miejsca. osoba na środkowym siedzeniu tylnego rzędu siedzi lekkim okrakiem na wysokim kanałem środkowym.
5,0
Wyciszenie
W środku nie słychać nic. Nie wiesz, czy jedziesz benzyną czy dieslem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to auto superrzadkie na polskich drogach. Te części, które współdzieli z Laguną III, tj wszystkie eksploatacyjne typu klocki, tarcze, drążki etc są dostępne od ręki. To, co jest indywidualne dla tego samochodu jest nieprawdopodobnie trudno dostępne (elementy karoserii) i musi przyjechać z Korei, gdzie ten wóz pod nazwą Samsung SM5 jest (nota bene) jedną z najmodniejszych limuzyn.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrze na to jako użytkownik od nowości. Wóz kosztował ok. 170 tys. PLN w wersji Initiale. Po siedmiu talach jest warte max. 20% ceny zakupu. To minus. W ciągu tych 7 lat nie miałem ani jednej awarii, żadnych problemów na drodze i zasadniczo poza jednym przebiciem opony nic nie przerwało mi podróży. W firmie mam MB S-klasse 320 - wiecznie coś nie działa w aucie bądź co bądź trzykrotnie droższym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 150KM 110kW
[l/100km]