Bardzo dobry samochód. Ponad 70tys bezawaryjnych kilometrów. W wersji GT 4 control to chyba jeden z najlepiej prowadzących się modeli w swojej klasie.
Pakiet GT z felgami 18', przyciemniane szyby i charakterystyczny głeboki, niebieski kolor przykuwały uwagę. W tej wersji dla osób chcących wyróżnić się z tłumu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie największy atut tego modelu. 178KM i 400nm wystarcza w każdych warunkach. Ekonomiczny 7-8l/100, trwały (łańcuch rozrządu oraz duża ilość oleju ponad 7 litrów), cichy i bardzo elastyczny.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety tutaj francuzi nie odrobili lekcji i ponownie zamontowali nieprecyzyjną skrzynię. W zasadzie uniemożliwia szybkie i dynamiczne przełączanie biegów. Zdecydowanie najsłabsze ogniwo całego układu jezdnego. Gdybym miał automat byłoby lepiej.
Na plus przełożenie 6go biegu.
5,0
Układ jezdny
4 control doceniamy wtedy gdy przesiądziemy się do auta z klasycznym układem. Pomaga w ciasnych manewrach lub zawracaniu np na skrzyzowaniu, w trasie na długich łukach nie musimy odpuszczac gazu. Wspomaganie kierownicy raczej słabe, dobrze czuć to co dzieje się pod kołami
5,0
Karoseria
Spasowanie elementów bez zastrzeżeń. Pakiet GT z charakterystycznym, niebieskim kolorem przykuwa uwagę.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Do tyłu w liftbacku nic nie widać, trzeba polegać na czujnikach cofania.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, chociaz brakowało mi malego schowka np na telefon. Uchwyt na kubek średni, zwymiarowany tylko na puszkę 0,33. Do gorącej kawy ze stacji paliw lub kubka termicznego nie pasował.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepło, w lecie chłodno. Dwustrefowa klimatyzacja działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu, z tyłu dla dwóch dorosłych też. W pięć osób byłoby niewygodnie przez ukształtowanie tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Do 140 dobrze, później dość mocno słychać szum wiatru. Trzeszczące plastiki i cała deska rozdzielcza zwłaszcza przy niższych temperaturach. Całość niestety wypada gorzej niż w niemieckiej konkurencji (insignia/passat).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najwyższy koszt to chyba opony 18'
Ponad 7 litrów oleju też nieznacznie podnosi koszt jego wymiany. Do wersji GT również droższy jest układ hamulcowy.
Ubezpieczenie standardowo jak na to auto tej klasy. Ogółem trzeba się liczyć z tym że nie jest to małe autko miejskie natomiast odpowiednio serwisowane odpłaci się bezwaryjną jazdą
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba jeden z lepszych w swojej klasie. W tej cenie dostajemy całkiem ładne i bogato wyposażone auto. Na niedoróbki i spasowanie wnętrza można przymknąć oko. Świetny silnik 2.0dci
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez trzy lata trafiło się kilka upierdliwych drobiazgów.
Zepsuły się dwa gniazda 12v, czujniki cisnienia w oponach są bardzo wrażlwe, strzelające tulejki zawiasow przednich drzwi, ktore na szczescie udalo mi sie naprawic samemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. Nigdy mnie nie zawiodła. Odpalała w największe mrozy i zawsze dowiozła mnie do celu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 178KM 131kW
[l/100km]