Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Piotr, 2 lata temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Przeszedłem już wszystkie modele Renault tej wielkości: Renault 21, Laguna I, Laguna II, teraz Laguna III. Po drodze Scenic. To były włącznie z Laguną II najmniej problematyczne samochody w moim życiu. W Lagunie III wyeliminowano lub ograniczono większość problemów obecnych w poprzednich modelach, jest bardzo bezpieczna, świetnie zabezpieczona przed korozją, ma dobre właściwości jezdne. Przez 50 tys. km użytkowania nie zepsuło się nic poza przednimi wahaczami (zużycie eksploatacyjne po 200 tys. km). Poza tym wyłącznie wymiany eksploatacyjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 150 koni to chyba najlepszy kompromis pomiędzy bardzo dobrymi osiągami a rozsądnym zużyciem paliwa. Rozsądnym bo wydaje się, że inne auta tej wielkości palą jednak mniej. Jak na tą moc i przyspieszenie zużycie paliwa jest oczywiście akceptowalne. Bardzo ważna rzecz - olej należy wymieniać co 10, a nie jak pisze producent co 30 tys. km. Nie jest to tania czynność, ponieważ silnik ma dużą miskę olejową (w zależności od wersji nawet 8 litrów), oleje dedykowane do tego silnika nie należą do tanich, ale za dbałość silnik odwdzięczy się bezawaryjnością. O dziwo większość usterek charakterystycznych dla nowoczesnych diesli (wtryski, dwumasa, DPF) występuje tu znacznie później niż w innych markach... U mnie przy ponad 240 tys. km wszystkie te elementy są oryginalne i nie wykazują oznak zużycia i odpukać oby tak dalej. Poprzedni właściciel przy przebiegu 170 tys. km. wymieniał profilaktycznie łańcuch rozrządu (zalecenie serwisowe), koszt wraz z usługą 900 złotych więc taniej, niż wymiana paska rozrządu w niektórych autach.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana i bezawaryjna pod warunkiem regularnej (co 60-80 tys. km) wymiany dedykowanego oleju. Na 6-tce przy 3.000 obrotów 160 km/h, więc jest jeszcze względnie cicho.
4,0
Układ jezdny
Auto jeździ bardzo fajnie, nie jest tak komfortowe jak poprzednie "kanapowe" Renault, ale ma za to lepsze właściwości jezdne. Ciężki silnik powoduje szybsze zużycie zawieszenia (wahacze, łączniki).
5,0
Karoseria
Karoseria Ładna, bardzo dobrze zabezpieczona antykorozyjnie. Próbowałem dodać coś od siebie i zajrzałem do progów aby dodatkowo zawoskować, okazuje się, że w środku jest ogromna ilość fabrycznej konserwacji, dobrze wróży to na przyszłość. Wspominając poczciwe Renault 21 kolosalna poprawa :-)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu w porządku, to tyłu w hatchback gorzej ze względu na nie przeszklone tylne słupki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i czytelnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć długo nagrzewa się w środku, ponieważ silnik do nagrzania się do temperatury roboczej potrzebuje 12-15 km, za to klimatyzacja automatyczna działa rewelacyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w obszernej kabinie i bagażniku.
3,0
Wyciszenie
Największa wada tego auta. Zwłaszcza na wolnych obrotach w środku jest głośno i przenoszą się do kabiny delikatne drgania (częste zużycie elementów zawieszenia silnika). Dodatkowo trzeszczą plastiki (schowek i podłokietnik), trzeba ratować się podkładkami filcowymi...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto cechują rozsądne koszty użytkowania, części zamienne oryginalne w cenach dobrej jakości zamienników :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobiście uważam, że trudno o auto o lepszym stosunku jakości, osiągów i kosztów użytkowania. Ory tak dalej! Chociaż wiadomo, że diesel z takim przebiegiem może sprawić kosztowne "niespodzianki"...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie silnika często domaga się wymiany, koszty wymiany oryginalnych poduszek nie są duże.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać jak dotąd żadnych poważnych napraw poza wymianą wahaczy nie miałem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback