Ma swoje wady jak kazde ale zdecydowanie warte uwagi szczegolnie ze wzgledu na stosunek jakosc / cena. Tanie wiekszosc oryginalnych (nowych) czesci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szybko sie wkreca jak na diesla; wysokie uzyteczne obroty; bardzo podatny na chiptuning - duza moc do uzyskania, brak negatywnych efektow; trwaly dwumas, turbina (przy tym samochodzie wogole o tym nie mysle - 80kkm przejechane po chipie); brak problemow w zimie; zero problemow z pozostalym osprzetem
3,0
Skrzynia biegów
Troche dlugi skok; "gumowata"; czasami wrzucenie jedynki z lekkim oporem
4,0
Układ jezdny
Troche za twardy ale za to nie plywa. Mogloby byc o pol tonu bardziej komfortowo. Trwalosc moze i taka sobie (po 150kkm po Polsce amorki i wahacze przod, choc troche na wyrost to bylo zrobione). Uklad kierowniczy moglby miec delikarnie mniejsza ilosc obrotow od lewej do prawej (to zalezy od wersji wspomagania)
Komfort
4,0
Widoczność
Patrz wyzej
5,0
Ergonomia
Hands Free przede wszystkim (karta w portfelu i zero kluczykow w kieszeni). Generalnie wszystko na miejscu moze poza dwoma rzeczami ktore dla mnie nie maja az tak duzego znaczenia: troche kiepski uchwyt na kubki (szczegolnie w wersji ze sterowaniem navi w tunelu) oraz troche plytki schowek na okulary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie ok. Relatywnie trudny dostep do filtra przeciwpylkowego, czasami duzy skok odczuwalnej temperatury przy zmianie o 1 stopien
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwumetrowcy u mnie nie goszcza wiec ok. Z tylu wyzsze osoby (180?) moga czupryna czochrac po podsufitce
4,0
Wyciszenie
Silnik jak to diesel slyszalny chodz traktorem bym tego nie nazwal szczegolnie wkrecajac w obroty. Czasami szumy powietrza (zalezy o kierunku i predkosci wiatru) szczegolnie 140-150+
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
130KM @177KM/380Nm (chip od razu po zakupie przy okolo 120kkm). Dzis na blacie ponad 200kkm - srednia z tego dystansu 6.2 (naturalnie "z dystrybutora"), szacuje ze 1/3 tego to miasto. Tankowane tylko paliwa uszlachetnione chodz nie wiem czy ma to szczegolny wplyw na wyniki. Styl jazdy umiarkowany (nie ekodriving) do dynamicznego. Wyjazdy w dluzsze trasy (400-500km od domu) nawet z kompletem pasazerow i bagazu do okolo 6L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kazdy musi sam policzyc
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie liczac wtop mechanika to tylko dwie/trzy *******y - padly teleskopy od tylnej klapy i zaczal sie przycinac zamek do klapy wlewu paliwa (w odwodzie reczne otwieranie z bagaznika). Do wymiany tez czujnik wcisniecia sprzegla (czasami niedomaga i trzeba przy rozruchu ponowic/drgnac pedalem - tak o dwuch lat)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak tfu tfu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW
[l/100km]