Po prawie 3 latach jazdy Laguna jestem z niej bardzo zadowolony. Przez ten okres zrobiłem ok 35 tys km. Autem byłem w UK , Chorwacji a także 2x Austria i kilka podróży po 600 km po PL i auto ani razu mnie nie zawiodło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik od Nissana na łańcuchu . Bardzo dobrze się sprawuje . Wymiana oleju co 15 tys km na castrol edge 5w30 . Silnik to największa zaleta auta.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa , fajnie działa. Mi osobiście przeszkadzają za długie skoki . Na 3 biegu rakieta ciągnie od 50 do 130 w chwile a wyprzedzanie to przyjemność.
5,0
Układ jezdny
Rajdowcem nie jestem ale troszkę jeżdżę bo jestem przedstawicielem handlowym i moja Laguna dobrze trzyma się drogi a przy tym jest bardzo wygodna .
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki z tyłu dobrze się sprawują . Auto nie jest małe ale powierzchnia przeszklona wystarcza .
5,0
Ergonomia
Mało przycisków na desce, intuicyjna obsługa , wielofunkcyjna kierownica łatwa w obsludze
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez najmniejszych problemów, klimatyzacja działa szybko i w Chorwacji spisała się bardzo dobrze .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu dla mnie miejsca jest za kierownicą dużo . Z tyłu związku z opadającym dachem wygodnie będzie do wzrostu 185. Auto bardzo szerokie w srodku . Kolega ma e klasę w211 i u mnie jest więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowy lekki szum mogłoby być troszke lepiej .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja osobiście diagnostykę robię w ASO a naprawy zlecam mechanikowi jak wiem co jest konkretnie jest do naprawy po wizycie w ASO . Diagnostyka 180 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem w 2014 roku za 5000 euro we Francji . Nic lepszego nie mogłem kupić - passat się chowa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ani razu nie stanęło na drodze. Drobne usterki , wymiana żarówek biksenonon -400 zł, tylnie tarcze koszt ok 800 zł, wymiana oleju ok 400zl wchodzi ponad 6 litrów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zablokowany elektryczny hamulec. Po ściągnięciu tylnego prawego koła między dwoma kołami jest plastikowa skrzynka z silniczkiem i tam jest zawleczka do awaryjnego zwalniania hamulca elektrycznego po zwolnieniu trzeba kupić używany nowy-mnie z robota kosztowało to 520zl- używany silniczek 280zl
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW
[l/100km]