Zawieszenie
: Spodziewałem się kołysania i wykładania na zakrętach. Okazało się, że można jechać naprawdę dynamicznie. A kompletny remont zawieszenia jest tańszy niż w moim Fiacie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Awaria czujnika deszczu. Koszt czujnika - 500 zł. Jeżdżę bez ;)
5,0
Całokształt
Miałem duże obawy kupując to auto jako używane. Straszyli mnie widmem ciągłych awarii i postojów w serwisie.
Teraz jestem zadowolony jak diabli - auto ma czystą przeszłość, jest zadbane i serwisowane i jeździ bez zaciachów. Lagunę III od poprzedniczki dzieli cała galaktyka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pali od dotyku, pracuje równo. Jest cichy i elastyczny. Na szczęście mam bez filtra DPF, więc jazda kompletnie bezstresowa. Nawet wersja 130KM zapewnia dobry wygar do 150 km/h - potem trochę traci na dynamice, ale to nie jest auto wyścigowe, tylko rodzinne.
4,0
Skrzynia biegów
Prawie idealnie, ale przy włączaniu 6 biegu trzeba się pilnować, bo często wchodzi \"4\" - wymaga dość mocnego \"poprowadzenia\" wajchy w prawo.
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach, zero typowego dla \"Francuzów\" wykładania się na zakrętach. Trochę słychać pokonywanie poprzecznych przeszkód, ale w Polsce jest więcej wzdłużnych ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Autko jest dość duże, więc bez parktronica trudno wyczaić gdzie się kończy i zaczyna, ale podczas jazdy jest OK - martwe pola minimalne.
4,0
Ergonomia
Obsługa deski OK - krótkie zapoznanie i wszystko się ogarnia (w przeciwieństwie do 407 albo C-5).
Rozbijam sobie czoło o etui na okulary zamontowane nad boczną szybą, gdy chcę wychylić się do wyprzedzania albo jak autkiem zakołysze. Ale mam głowę dość wysoko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po wspomnianym ogarnięciu obsługi - wzorowo. A zawsze jest tryb auto, który działa idealnie jeśli dbamy o filtry kabinowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - spoko dla gościa 192 cm 110 kg. Łatwo można dobrać pozycję za kierownicą. Z tyłu - 2 osoby będą miały komfort. Trzy - względną wygodę (w tym środkowa - znośnie na krótką trasę). Pod warunkiem, że mają mały rozmiar buta, albo ci z przodu nie obniżą foteli - bo o ile na kolana jest dość miejsca, to nie ma gdzie wepchnąć stóp.
4,0
Wyciszenie
W środku podczas jazdy słychać lekki pomruk diesla i szum powietrza. Nie jest to uciążliwe - przy 150 km/h można rozmawiać bez podnoszenia głosu i słuchać radia. Bardziej słychać zawieszenie na poprzecznych przeszkodach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tej wielkości, tej masy i o tych osiągach - jest dobrze, choć są lepsi. Paliwo - nieźle, Elf 5 W40 - śmiesznie tani, podobnie tanie są przeglądy w niezależnym serwisie wyspecjalizowanym w Renault. Tani jest też serwis zawieszenia, ale jak wysiadzie elektronika - to większa bida. Różnica ceny tych samych zespołów elektronicznych między Laguną II a III sięga nawet 1000%
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym miał kupić jako nowe - pewnie bym się nie zdecydował. Jako używane - mają bardzo korzystną cenę. Nie wiem jak u tych, co trafi im się egzemplarz zajeżdżony, powypadkowy, popowodziowy czy grzebany przez pana Wacka - ja uważam, że zrobiłem doskonały zakup
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jedyna awaria to pad czujnika deszczu, która unieruchomiła programowanie czasowe wycieraczek. Ale można jechać bez tego - cykl ciągły i szybki działają. poczekam, aż na allegro pojawią się używki, bo nowy w serwisie kosztuje ponad 500 zł.
Zacina się też zapięcie pasa kierowcy - czasem trzeba kilka razy wkładać klamerkę. To wszystko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnej awarii żadnego podzespołu oprócz wspomnianej wyżej awarii czujnika deszczu. Nawet nie spaliła się żadna żarówka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW
[l/100km]