Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Adek, 5 lat temu
Silnik 2.0 16v 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Silnik
5,0
Całokształt
Auto użytkuję przez rok czasu. Przejechałem nim zaledwie 15 tyś km ale już coś na jego temat mogę powiedzieć. Na pewno jest bezawaryjne i niezawodne. Jak na silnik 2.0 140 km spalanie na poziomie około 9 - 10 l gazu w mieszanej jeździe nie jest zbyt wygórowane. Zawieszenie bardzo trwałe, przez ten czas nie musiałem robić nic a jeździe jak nowe. Trakcja bardzo dobra, komfort również. Laguna 3 nie jest już królową lawet jak jej poprzedniczka. To bardzo udany i bezproblemowy model samochodu. Problemy z elektroniką to już przeszłość. Jak na tą wielkość to trochę ciasne ale za to bagażnik baardzo duży. Największa zaleta tego samochodu to zabezpieczenie antykorozyjne. Zero, dosłownie zero rdzy na karoserii. Po prostu jestem w szoku. Auto ma oryginalny lakier. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam każdemu kto potrzebuje niezawodne auto. Uwaga, moja opinia dotyczy bardzo zadbanego i wzorowo utrzymanego pojazdu, z który zapłaciłem dobre kilka tysięcy więcej niż średnia cena z danego rocznika. Co kupisz, to później masz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma przyzwoitą kulturę pracy, jest w miarę elastyczny i raczej cichy, mocy w sam raz. Nie pali zbyt dużo. Rozrząd na łańcuchu więc to na plus. Ale nawet ten typ rozrządu wymaga czasem wymiany więc nie ma silników bezobsługowych jak zapewniają handlarze.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o skrzynię biegów to mocna 4. Francuzi nigdy nie produkowali super precyzyjnych skrzyń jednakże na tle pozostałych konstrukcji z tego kraju ta w Lagunie wypada naprawdę przyzwoicie. Przełożenia raczej średnio długie ale jak dla mnie to zaleta, bo do takich jestem przyzwyczajony. Wrzucanie wstecznego nie powoduje absolutnie żadnych zgrzytów jak to ma czasami miejsce w innych skrzyniach.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest baaardzo dobry. Renault przyzwyczaiło mnie do miękkiego zawieszenia a tutaj jest troszkę inaczej. Zawieszenie sztywne ale zarazem bardzo komfortowe. Co najważniejsze trzyma się drogi jak przyklejony. Nierówności wybiera stosunkowo cicho i raczej na zawieszenie nikt nie powinien narzekać.
5,0
Karoseria
Karoseria jest chyba najlepiej wykonanym elementem całego pojazdu. Na pewno jeżeli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Moje auto jest z 2008r a na nadwoziu nie ma ani jednego grama rdzy. Dosłownie nic!!! Auto oczywiście nie miało wcześniej żadnej przygody blacharsko-lakierniczej. Wszystkie elementy spasowane równo i symetrycznie względem siebie. Proszę nie wierzyć handlarzom, że francuzy już z fabryki wychodzą źle spasowane, bo takie teksty słyszałem już nie raz. Bzdura.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność, normalna. Wszystko ok. Nic nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok poza jednym drobnym mankamentem. Klima automatyczna - nie ma możliwości włączania klimatyzacji przy jednoczesnym obiegu wewnętrznym pojazdu. Dziwne ale tak jest.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość zewnętrzną auta i długość rozstawu osi Laguna wypada przeciętnie. W mojej ocenie przede wszystkim brakuje miejsca z tyłu. Mam 185 cm wzrostu i po wejściu do pojazdu za kierowcą (w momencie gdy fotel kierowcy ustawiony jest pode mnie) mam problemy ze swobodnym wejściem i wyjściem z auta. Gdy już zajmie się pozycję, to jest na styk dlatego uważam, że mogłoby być lepiej. Gdy dziecko siedzi w foteliku, to również nie ma zbyt komfortowych warunków. Dlatego w tej kategorii tylko trójeczka.
4,0
Wyciszenie
Jestem bardzo wyczulony na punkcie wyciszenia. Mam porównanie do lepszych, droższych aut niż laguna więc ciężko mi w tej kwestii dogodzić. Uważam, że laguna w tej kwestii wypada całkiem przyzwoicie więc zdecydowana 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie ceny podstawowych podzespołów nie są zbyt wygórowane. Oryginalny rozrząd, który jest na łańcuchu jeżeli już wymaga wymiany kosztuje raptem około 750 zł. Klocki i tarcze również cena nie odbiega od konkurentów. No chyba, że chodzi o tylne tarcze, które są z łożyskami. Wszystkie inne rzeczy cenowo podobnie do konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu bardzo korzystna względem tego co oferuje auto. Chociaż za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić ponad 50% więcej niż za złomy, których w Polsce nie brakuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nie miałem żadnych drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
9,3
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback