Inne
: Wygoda, elastyczność silnika, elegancja i klasa, prostota w obsłudze wszystkiego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Łącznik stabilizatora.
Zawieszenie
: Tuleje tylnej belki
4,0
Całokształt
Polecam, lepsze niż Mondeo lub A4/A6 lub Paseratti w TDI. Nie wiem jak ma się do C5, ale podejrzewam, że C5 jest lepsza...
Wrażenia
4,0
Silnik
Części śmiesznie tanie jak na taką klasę samochodu. Jedynie koło dwumasowe w chorych kwotach, ale bardzo trudno je zajechać.
5,0
Skrzynia biegów
Gładko i precyzyjnie. To nie samochód sportowy.
5,0
Układ jezdny
Skrzynie rozdzielczą słychać jak w polonezie (tak samo jęczy), ale mnie to nie przeszkadza i to przypadłość konstrukcyjna. Nowe samochody tez tak mają. Trzeba sprawdzać tuleje tylnej belki, bo lubią się rozwulkanizowywać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezproblemowo określam odległość przed samochodem. Gorzej z cofaniem, bo nie mam czujników, ale da się wyczuć.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodnie się siedzi. Dużo możliwości regulacji w zależności od wersji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie perfekcyjne, rozkład nadmuchu idealny, nie piździ po pysku chyba, że tak ustawimy. Opcja Fast i Soft zdaje swoje zadanie. Samochód szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, kanapa z tyłu wygodna podobno, bo ja nie jeżdżę z tyłu. Siedzisko dość długie, ale wygodnie się siedzi (wyprofilowane fotele)
5,0
Wyciszenie
Cisza i spokój.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem tak, samochód jest duży prawie jak mondeo, ale o wiele lżejszy. Przy spokojnej jeździe, którą wszyscy nazywają dziadowaniem samochód na trasie ze wzniesieniami spala 7L/100km. Trzeba też umieć nim jeździć, z uwagi na fakt ze wykorzystuje się ukształtowanie terenu. W cyklu mieszanym, trasa 22 km i miasto 5-6 srednie spalanie to około 8,5 L. Rekordem było 12,5 z uwagi na korki, upał i klimatyzacje, oraz jazdę od świateł do świateł. Samochód nie nadaje się do jazdy po mieście. Na autostradzie on po prostu płynie na 6 biegu. Wiadome jest, że powyżej 110-120 spalanie rośnie, bo wtedy opór powietrza rośnie w kwadracie. Ogólnie, jak ktoś u mnie jeździć oszczędnie, bez męczenia samochodu i dwumasy to spokojnie można osiągać przyzwoite wyniki. Tak w tym samochodzie jest koło zamachowe dwumasowe. Mowa o benzynie 2.0 140 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańszy w swojej klasy, niedoceniony samochód z uwagi na poprzedniczkę. Wygodniejszy niż Mondeo MK4, lepsze wytłumienie i komfort jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora, tuleje belki tylnej. W każdym samochodzie który oglądałem był ten problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkałem. Ew. regulacja luzu zaworowego, który trzeba niby weryfikować co chwilę za kwotę 4 tys brutto w ASO. Nie spotkałem osoby która to sprawdza. Nie ma sensu tego robić jeśli nie ma niepokojących dźwięków.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]