Naprawdę bardzo trudno znaleźć jakiekolwiek wady. Zobaczymy w przyszłości - z pewnością opiszę.
Wrażenia
4,0
Silnik
ogromna przyjemność z jazdy. Niestety miałem okazję jeździć też BMW i dlatego Laguna dostaje tylko 4. Różnica jest przy dynamice wchodzenia na obroty oraz dźwięku silnika. Gdybym nie jeździł wcześniej BMW, to laguna dostałaby 5, bo nie ma się do czego przyczepić
4,0
Skrzynia biegów
Prawie nie można się przyczepić - Wydaje mi się, że 6 bieg nie wchodzi tak lekko jak powinien w tej klasy aucie - szczególnie, kiedy przełączam z trójki, bo przy tym silniku spokojnie można tak przełączać. W Lagunie 1 biegi wchodziły lżej - ale być może to kwestia \"dotarcia\".
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi idealnie. Co prawda nie mam skrętnej tylnej osi, ale i tak jest super - no i tutaj spokojnie może się równać z niemieckimi odpowiednikami. W stosunku do poprzednich wersji aut jest twardsze, co daje super komfort na trasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w Lagunach, tylna szyba nie jest za duża, no ale obecnie czujniki parkowania to chyba już standard. Z przodu i z boków widoczność bardzo dobra. Lusterka asferyczne też dają dużo - miałem okazję porównać do Camry w USA - niestety przy zmianie pasa zawsze musiałem się obracać - w Lagunie nie muszę ruszać głową - nie ma martwego pola.
5,0
Ergonomia
Jak to Renault. Można nawet konfigurować w komputerze, czy przy włączaniu wstecznego biegu ma się włączać wycieraczka z tyłu czy nie oraz czy po wyłączeniu silnika mają się składać lusterka. Wszystko jest tam gdzie można tego oczekiwać. Jedyny miejsce gdzie mógłbym się przyczepić to działanie spryskiwaczy reflektorów. uruchamiają się zawsze, kiedy uruchamiam spryskiwacz szyby - wolałbym, aby uruchamiały się wtedy, kiedy przytrzymam spryskiwanie szyby np przez więcej niż 1 sekundę - byłoby mniejsze zużycie płynu, chociaż w sumie to pomijalny koszt.
W bagażniku na razie nie znalazłem na górze haczyków do siatki na bagaże - w Lagunie I były. Tutaj są tylko zaczepy w podłodze.
Nie wiem na razie jak zmienia się wycieraczki :) Pióra nie odginają się jak w innych autach, no i zaczepy jakieś inne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja. Może działać w trybie soft lub fast. Ideał
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moja siostrzenica wsiadła i pierwsze stwierdzenie: \"ile tu miejsca\". Jeździła wieloma autami - m.in. Passatem i Audi.
Zarówno z przodu i z tyłu dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Auta nie słychać do ok. 2000 rpm i ok 50 km/h
Przy jeździe 150 km/h słychać silnik i opony, ale dźwięk jest bardzo przyzwoity - prawdopodobnie na letnich oponach będzie lepiej. W kolejnej ocenie opiszę jak słychać w lecie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety pali jak to dwulitrowy silnik. W mieście 10-13 litrów, na trasie ok 8,5. Jest zima i przejechane dopiero 1500 km, więc za mało, aby dokładnie ocenić. No ale przy 2l silniku nastawiałem się na takie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Korzystając z rabatu za rocznik 2008, można kupić super limuzynę w cenie kompakta (np. BMW1 lub Civic)
Do tego 3 lata gwarancji. W mojej ocenie to obecnie najlepszy zakup jeśli ktoś potrzebuje na trasę i do miasta. Można rozważyć diesla. Jako autko miejskie można rozważyć nowe Megane lub BMW (zależnie od zasobności portfela)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg na ocenę - no ale na razie nic nie trzeszczy, wszystko działa jak należy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg na ocenę - no ale na razie nic nie trzeszczy, wszystko działa jak należy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]