Silnik
: Rewelacyjny. Jak na ta pojemność oszczędny i zupełnie cichy. Podobno to wspólny dla Nissana też.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: trochę kiepskie mocowanie plastików wewnątrz ja na tą klasę - potrafi czasem coś swoim życiem zaistnieć
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto. Unikałem francuzów bo na F sie nie kupuje. Teraz wiem że to bez sensu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichutki, ciągnie praktycznie od samego dołu (1300 obr już działa na VIb) do końca skali. Nigdy nie brakuje mu tchu. Trzeba pilnować tylko który bieg bo silnika nie słychać, a wiadomo wyprzedzać lepiej z małą redukcją do Vb a czasem IVb.
4,0
Skrzynia biegów
Widziałem precyzyjniejsze, ale wymaga lekkiego przyzwyczajenia (6 b i dosyć miękka zmiana)i jest już OK. Nigdy nie zapiołem źle.
5,0
Układ jezdny
Początkowo myślałem że bardziej komfort niż pewność prowadzenia, ale teraz już wiem że trzeba jechać trochę szybciej i jest już OK (jakby twardszy przy większych prędkościach, a miękki na dziurach). Za to przy dużej prędkości (np 150) na zakręcie potrafi czasem się niezbyt pewnie zachować.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu niestety nie jest różowo. Do tyłu bez czujników cofania to robota dla kamikaze. Przód lepiej, ale ... Lusterko wsteczne wewnętrzne mogło by być wyżej - trochę zasłania w prawo przód. Tylna szyba się nie syfi w czasie jazdy - jest zawsze przejżysta (pierwszy raz się z czymś takim spotkałem).
5,0
Ergonomia
W zasadzie bez zarzutu. Wszędzie łatwo sięgnąć. Rozmieszczenie prycisków wymaga krótkiego przyzwyczajenia, ale to normalne po zmianie samochodu. Tablica rozdzielcz mogła by być parę centymetrów wyżej - ale tylko mogła by.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 strefowa klima plus trzy wersje pracy z Soft jako niespotykanym gdzie indziej i zupełnie niesłyszalnym. Przy 39 st C w środku utrzymuje 23 st bez problemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest OK. Fotole nie ortopedyczne (jak w Niemcach), ale też nie od kominka w domu. Tył to trochę inna bajka - mogło by być więcej miejsca na stopy. Przedni fotel trzeba podnosić wyżej (praktycznie na granicy widoczności wskaźników na desce) i wtedy z tył jest OK (ilość miejsca nad głową do 188 wzrostu nie przeszkadza). Bagażnik obleci, wielki nie jest ale na wakacje można się zabrać bez problemu.
5,0
Wyciszenie
Bajeczne. Jeszcze nie miałem okazji czymś tak wyciszonym. Do 170 silnika nie słychać, ale przy 190 chyba też. Za to dosyć dobrze słychać opływ powietrza powyżej 150 (ale to chyba na skutek braku hałasu z silnika).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód mały nie jest to i coś musi spalić. Po mieście maxmax miałem raz 11 l. W dojazdach do pracy z peryferii do centrum spokojnie schodzę poniżej 9 l (ale niewiele). Trasa to między 6,7 na dotarciu W-wa-Olsztyn-W-wa (bez klimy i emeryt do 110). Teraz dochodzi do trochę ponad 8 przy prędkościach od 70 do 170 (v śr 105 km/h) z klimę i na zewnątrz do 36 stC. W sumie zużycie na poziomie Astry 1.6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego tyle co chcieli za Astrę III 1.6 w porównywalnie gorszym wyposażeniu, czyli 70 kzł. Do tego jeszcze gwarancja na 5 lat. Nic lepiej nie trafiłem za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz wywalił mi błąd instalacji elektrycznej w czasie odpalania smochodu (brak ładowania). Ale po prostu po włożeniu karty od razu przydusiłem start. System jeszcze nie dokończył testowania pojazdu i zmierzył napięcie ładowania w momencie rozruchu silnika. Więcej nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam żadnych uwag. Jeździ.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]