Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback Phase II

Mariusz, 2 lata temu
Silnik 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Hatchback Phase II 1.5 dCi eco2 110KM 81kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wymieniłem wtryski przy 86 tys. km
5,0
Całokształt
To auto marzyło mi się, właściwie odkąd weszło do produkcji i niedługo później szwagier takim przyjechał, toteż moja opinia będzie mocno subiektywna. W każdym razie przesiadłem się na Lagunę z Peugeota 206 hatchback 1.4 HDi 70 KM, nic więc dziwnego, że auto niemalże pod każdym względem mnie rozpieszcza. Na dzień dzisiejszy nie zamieniłbym Laguny na nic innego i jeżeli ktoś szuka przestronnego, rodzinnego i dobrze wyposażonego auta w przystępnej cenie, to poleciłbym właśnie Lagunę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pech chciał, że trafiłem na niewłaściwy egzemplarz, w którym już pierwszej zimy musiałem wymienić wtryski. Po tym zabiegu silnik pracuje bez zarzutu. Nie jest rozsądne trzymanie się zaleceń producenta, który twierdzi, że olej wystarczy wymieniać co 30000 km albo co 2 lata. Wielu mówi: co 15000 km albo co rok, ja wymieniam co około 10000 km.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo bezproblemowo, o wiele przyjemniej operuje mi się gałką, niż w Peugeocie. Gałka ma przyjemny, dość krótki skok, biegi są dla mnie dobrze rozlokowane i nie mylę ich, nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby bieg wyskoczył podczas jazdy. Długość przełożeń dla mnie jest w porządku.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie, Laguna bardzo dobrze trzyma się drogi (inna sprawa, że już tak nie szarżuję jak kiedyś). Auto prowadzi mi się pewnie, jest bardzo wygodne i komfortowe, a przy większych prędkościach w odróżnieniu od Peugeota nie skacze po drodze jak piłeczka ping-pongowa. Większe masa oraz rozstaw osi robią robotę, i właśnie o to mi chodziło.
5,0
Karoseria
Niestety mój egzemplarz jest powypadkowy, miał robioną prawą stronę i musiałem już odwiedzić lakiernika, bo na progu wyszła mi rdza wielkości paznokcia. Ale tam, gdzie jest oryginalna powłoka, lakier wygląda pięknie, no i przede wszystkim ocynk, na tym mi zależało.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam, do czego się przyczepić. Ze względu na większe lusterka boczne mam nawet lepszą widoczność do tyłu niż w Peugeocie. Co oczywiste, Laguna jest o wiele mniej zwrotna od 206-ki, no bo większa, ale ja ten samochód o wiele lepiej czuję i paradoksalnie manewruje mi się nim o wiele łatwiej, niż mniejszym Peugeotem — w dużej mierze ze względu na maskę, dobrze widoczną zza przedniej szyby.
4,0
Ergonomia
Tutaj mały zgrzyt, bo w 206 w drzwiach miałem schowki, w które spokojnie mieściły się na stojąco butelki soku litrowego. Tutaj to jest niemożliwe — schowki w drzwiach są ograniczone od góry. Kieszenie z tyłu przednich foteli to jakiś żart — są tak ciasne, że ledwie wejdzie tam kartka A4. Jeśli chodzi o guziki i ich rozmieszczenie, tutaj jest elegancko. Do regulacji temperatury climatronica wolałbym chyba pokrętło, ale jest jak jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez filozofii: zimą szybko grzeje, latem szron na zębach. Oczywiście zalecam dbanie o klimatyzację i wymianę filtra kabinowego przynajmniej raz do roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Peugeota 206 to jest oczywiście niebo a ziemia. Dzisiaj wreszcie mogę bezproblemowo przewozić ludzi tak z przodu, jak i z tyłu. Oczywiście 3 dorosłe osoby na kanapie mają już ciasno, ale zdarza mi się to od wielkiego dzwonu.
5,0
Wyciszenie
Jest ok, nie wyje. Coś się zaczyna dziać przy 130-140 km/h, ale ja wolę sobie jechać 110-120 km/h, wtedy i mniej pali, i ja jadę sobie bardziej zrelaksowany. Oczywiście i ja od czasu do czasu lubie go trochę przegonić, żeby przedmuchać pajęczyny w wydechu, ale tyle to mi nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma lepszej okazji od Laguny. Kto poczyta na ten temat trochę w internecie, ten wie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi eco2 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Hatchback Phase II