Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback Phase II

mk, 13 lat temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : trzeszcząca deska na nierównościach
4,0
Całokształt
Generalnie wszystko niby w porządku, fajny silnik, samochód szybki i komfortowy, spalanie ok. Niemniej uciążliwości (trzeszczenie deski), o których napisałem w opinii szczegółowej pozostawiają spory niedosyt w samochodzie za takie pieniądze. Reasumując ocena dobra (z małym minusem), obym za rok mógł wystawić więcej.... przy okazji zobaczymy jak z problemami poradzi sobie serwis. Zapomniałbym o jednym, genialny system dżwięku Bose zagłusza wszystkie trzaski. Niech więc będzie czwórka bez minusa. Czy kupiłbym go ponownie? Chyba jednak nie, nie trawię tandety tam gdzie jej nie powinno być.
Wrażenia
4,0
Silnik
NIe można spodziewać się mega fajerwerków po 2 litrach, niemniej pozytywnie zaskakuje. Cichy, dość elastyczny, ciągnie do przodu już od 2.300-2500obr, wcale nie trzeba go kręcić do 5 tys aby gnał, wystarczy do 3.700-4.000obr., do 100km/h przyspiesza jak rakieta (no może rosyjska a nie amerykańska ale zawsze ;-). Specyficzny dżwięk silnika przy wysokich obrotach (trochę motocyklowy) jednoznacznie wskazuje, że to silnik japoński. Brakuje z 15KM, żeby było doskonale.
3,0
Skrzynia biegów
Długości poszczególnych biegów ok, stosunkowo krókie skoki, wydaje się nieźle zestrojona z silnikiem. Byłoby dobrze, ale jest jedno małe ale.... przy dynamicznej jeździe i szybkich zmianach biegów drążek potrafi nie wskoczyć na swoje miejsce, blokuje się, nie trafia precyzyjnie. Mega irytujące no i może być ciut niebezpieczne (np. podczas wyprzedzania).
4,0
Układ jezdny
Ponieważ przesiadłem się z Mondeo MK3, który był ideałem jeśli chodzi o trakcję, widzę trochę różnicę in minus. Niemniej porównując do Megane II, która wciąż stoi w garażu, to po prostu przepaść in plus, inny świat. Dość twarde zawieszenie, jak na Renault to wręcz mega twarde. Na płaskim, przy dobrej nawierzchni jedzie jak po sznurku, w zakrętach trochę się przechyla, ale granicy bezpieczeństwa nie przekracza. Gorzej na koleinach, nierównościach. Na koleinach potrafi pociągnąć kierownicą, na nierównościach poprzecznych trochę za głośne (wali). Ogólnie OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, super wielkie lusterka boczne, jedynie we wstecznym widać średnio, no ale to kwestia tylnej szyby i tego, że to hatchback.
4,0
Ergonomia
Ergonomicznie, czytelnie, wszystko na swoim miejscu. Jedyny mały minus za zbyt małe zakresy ustawień kierownicy. Ja znalazłem optymalne miejsce na granicznym położeniu kierownicy. Kilka cm wzrostu więcej i byłby kłopot. (No ale to też kwestia kierownicy w wersji GT, która przysłania więcej pola zegarów niż standardowa). Jesli chodzi o systemy ułatwiające życie to Hands-Free jest mistrzostwem świata, to mój drugi samochód z takim systemem, nie wyobrażam sobie Renault bez niego. Hamulec elektryczny też fajna rzecz, ułatwia życie i oszczędza cenne sekundy każdego dnia. Zresztą jak i Hand-Free. 10 sek oszczędzone dziennie przez 10 lat daje w sumie jakieś 10 godzin na inne przyjemności ;-))))))). Czytelna nawigacja, trochą za mały pasek na wyświtlaczu dedykowany dla radia. Praktycznie poza elektrycznymi fotelami ma wszystko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok, ogrzewanie będę miał okazję dopiero sprawdzić w zimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, z tyłu nie jeżdzę, wydaje się, że ciut za mało przestrzeni. No ale 3 letni syn nie narzeka ;-). I dość mały bagażnik...a na pewno za płytki.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie genialne. Na równej drodze przy prędkości do 100km słychać tylko szum opon. I cóż z tego, skoro na nierównościach deska rozdzielcza, drzwi i tylna półka trzeszczą, skrzypią, po prostu świerszcze grają marsza. Jak w tanim kompakcie za 50tys. To jest na chwilę obecną główny mankament tego samochodu, nieakceptowalne w samochodzie za ponad 80 tys. W Mondeo z przebiegiem 300tys. nic nie trzeszczało... tu przebieg ledwie 4 tys...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok jak na samochód z 2l silnikiem i 140KM. Srednio na mieście poniżej 10Lto dość pozytywne zaskoczenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie trzeszczało byłoby doskonale. Tak jest dobrze +.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się jeszcze nie zdążyło zepsuć, umieszczę swoją opinię za jakiś rok, wtedy będzie bardziej wiarygodnie. Choć skrzypienie deski jest irytujące, no i czasami przy wrzucaniu jedynki potrafi coś głucho walnąć w skrzyni.... na razie drugą \"usterkę\" obserwuję.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback Phase II