Zawieszenie
: Myślałem, że to krowa, a to jeździ na prawdę super!
5,0
Całokształt
Ktoś z boku mówi, że to tylko Renault, że to tylko na ławce jeździć potrafi, do czasu... Do czasu aż próbuje ruszać spod świateł równolegle i to "tylko Renault" odchodzi ku zachodzącemu słońcu. Auto, które sobie w marzyłem i które tym marzeniom sprostało.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, warto zaznaczyć że jest konstrukcji tak na prawdę Nissana, z nutką Renault (nie klekocze jak Nissan), jest w skrócie super. 173 koniki chętnie mkną przed siebie, zostawiając smutne i zdziwione miny hejterów. Sam w sobie ma parę typowych rzeczy, które trzeba robić, ale to bardziej kwestia elektroniki. U mnie padł EGR (egzemplarz z początku produkcji z chorobą dziecięcą - później ten egr poprawili i nie było problemu),ale teraz mam nowy bezproblemowy. Oprócz tego typową wadą jest obwód czujnika temperatury przed turbiną. Poza tym bez problemów. Czy jest oszczędny? Nie umiem tego określić. Jeżdżę codziennie do pracy ok. 30km w jedną stronę, autostradą, po drodze rozwijam do 220km/h, średnia do 8,5l/100km, więc ocen sam, ja nie narzekam.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemów do tej pory, chociaż muszę przyznać, że jeździłem autami z precyzyjniejszą skrzynią biegów. Zdecydowanie wymaga przyzwyczajenia w sprzęgła nie i wbijanie biegów, bo wchodzą dość specyficznie (nie jest to kwestia sprzęgła, bo w moim megane z nową dwumasą było podobnie, w paru Lagunach, w tym nowych też podobnie). Mogła by mieć też dłuższą 1 i 6, ale to szczegóły. Jeśli chodzi o mechanikę, bez problemów
5,0
Układ jezdny
Podobno nie da się połączyć komfortu z przyjemnością z jazdy w nadwoziu kombi... Bzdura! Na prawdę fajnie się prowadzi po zakrętach (alufelgi 18') ,nie ma problemów z trakcją, śnieg na drodze też nie straszny dzielnie Lagunie.
Komfort
5,0
Widoczność
Moja Laguna, jeśli chodzi o komfort ma jeden minus: brak wyjścia AUX i do tego przez Bluetooth można tylko rozmawiać, a nie słuchać muzyki (a może to 2 minusy?), ale potem i to poprawili. Nagłośnienie Cabasse mogli by działać lepiej jak za to, ile ktoś musiał w salonie zapłacić, ale działa i tak nieźle, więc dla kogoś kto nie musi głośno słuchać, a lubi dość dobrą jakość, to będzie to strzał w 10.oprocz tego auto ma wygodne siedzenia, więc moje trasy po 1500km nie są wyzwaniem, a przyjemnością. Klima dobrze reguluje temperaturę, a przy tym nie próbuje cię zamordowac lodowatym powietrzem, jak to się niektórym samochodom zdarza. Tempomat, podgrzewane fotele, skóra i dobrze przemyślane sterowanie audio w kierownicy doprawiająkomfort komfort podróży wygodą i przyjemnością z jazdy.
5,0
Ergonomia
Czy ktoś potrafi zrobić ergobomiczniejsze auta niż Renault? Ja tam nie widziałem. Wszystko jest ma wyciągnięcie ręki, a obsługa bardzo intuicyjna. Sporo jest też schowków, a w bagażniku na prawdę możliwość załadowania różnych rzeczy na na prawdę różne sposoby - mówię to jako ojciec małej łobuziary i mąż fanki kupowania dużej ilości nie zawsze potrzebnych rzeczy. Materiały użyte w aucie są przyjemne w dotyku i łatwe do czyszczenia. Podobno potrafi w środku trochę skrzypić, ale w moim egzemplarzu tego je zauważyłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Serio, na prawdę szybko się w środku nagrzewa, nie mam też problemu zaparowanych szyb. Klima nie jest uciążliwa, ale wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu znów Laguna potrafi zaskoczyć. Na pierwszy rzut oka bagażnik nie wydaje się jakiś duży, ale gdy zaczniesz tam ładować, wtedy okazuje się że jest ogromny. Przewieziesz w nim nie do końca złożony wózek dziecięcy, niepotrzebne zakupy żony, a zmieści się jeszcze twoja skrzynka z narzędziami i zapasy jedzenia na drogę. I to wszystko w samym bagażniku, bez ładowania do środka, do przedziału dla ludzi, a nie klamotów. W środku, w przedziale ludzkim skolei jest wystarczająco miejsca, nawet dla ludzi ponad 190cm wzrostu. Za kierownicą jest na prawdę wygodnie,i nawet gdy jesteś wysoki i dość daleko masz siedzenie odsunięty, to za Tobą jest jeszcze sporo miejsca dla pasażera.
4,0
Wyciszenie
Okey, wyciszenie nie jest czarnym koniem Renault, ale nie ma co narzekać, jest nieźle. W sumie chyba w większości aut potrafi huczec trochę przy 200km/h? Poza tym jest na prawdę w porządku, nie trzeba zagluszac odgłosów silnika czy tego co się dzieje na zewnątrz radiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie? Jak pisałem, 8,5l/100km,ale ja jeżdżę codziennie 200km/h,wiec wydaje mi się dość ekonomiczne to auto. Poza tym, gdy już trzeba coś robić, to nie jest aż tak drogo (servisuje auto w autoryzowanym serwisie). Polecam jedynie oryginalne części, bo często auto nie chce przyjąć zamienników. No i olej, jest też nie najtańszy, bo to 5w30 niskopopiolowy (nie radzę kombinować, chyba że ktoś lubi remonty silnika).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztuje połowę tego co jedocgo koledzy z klasy premium, a daje komfort taki sam, albo i lepszy. Poza tym łatwiej znaleźć egzemplarze w dobrym stanie, nie cofane. A jakość? To zdecydowane przeciwieństwo poprzednika, laguny 2,królowej lawet. Ta Laguna miała pokażą, że Renault jeszcze potrafi zrobić auto dobrej jakości i im się udało.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko super, ale ta wpadka z czujnikiem temperatury i gumowymi przewodami od katalizatora... . A poza tym polecam siedzieć na forach o Lagunie, bo jeśli już coś się w Lagunie zdarzy, to najczęściej jest to drobna rzecz, która można łatwo samemu naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło mi się, żeby coś unieruchomiło Lagune. Najwyżej tryb serwisowy, ale to był problem z EGR (choroba dziecięca, potem zmieniony na inny, również Boscha).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW
[l/100km]