Karoseria
: ocynkowana blacha mimo lat ma się świetnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: kapryśna elektryka - częste notyfikacje błędów
Silnik
: EGR, który jest w tym modelu elementem generującym problemy
4,0
Całokształt
Bardzo dobre money value. Jak się wie jakie bolączki trapią to już wiekowe auto*, to Laguna oferuje w przyzwoitym budżecie bardzo wiele. Fajny komfort jazdy, przestrzeń wewnątrz i pomimo lat świetny design. Na minus to bardzo słaba ekonomia (spalanie). Auto kupowałem pod koniec 2021 a wpis robię na początku 2025 po przejechaniu ponad 60k km. Wersja wyposażenia prawie najwyższa: Privilage.
*bolączki: EGR, skrzypiące tandetne plastiki, turbo, bardzo duże spalanie jak na 2 litrowego diesla, kapryśna elektryka, problemy z automatycznym hamulcem postojowym, niewspierana navi, strzelające drzwi.
Wrażenia
4,0
Silnik
2 litrowy diesel, który jest bardzo mało ekonomiczny. 1. jak na diesla ma przeogromne spalanie. Jeździłem kilkoma dieslami 2.0 w życiu, ale Laguna jest po prostu smokiem. W porównaniu do niemców (3,5 litra oleju), również serwis olejowy jest wyzwaniem (6,5 litra przy każdej wymianie). Zapewne wpływa to w jakiś sposób na względną bezawaryjność samego motoru.
3,0
Skrzynia biegów
To auto zaczyna jeździć dopiero od 3 biegu. Jedynka bardzo krótka, dwójka do toczenia się. Od 3 zaczyna przyjemnie wchodzić na obroty i być dynamiczna.
4,0
Układ jezdny
Komfort amortyzowania jest ok. Tylko i aż tyle. Pomimo wymiany sprężyn i amortyzatorów, pokonywanie dziur nie jest jakoś super przyjemne. Świetnie działa ABS i ESP. Hamulce jak na tak ciężkie i wielkie auto są też ok.
5,0
Karoseria
Ocynk. I wszystko w temacie :-D Auto z 2008 roku w 2025 nie ma ani grama rdzy na karoserii. Podwozie jest względnie ok.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Uchwyt na kubek mógłby być szerszy. Z lewej strony nad drzwiami kierowcy schowek na okulary przeciwsłoneczne: totalnie zbędne. Po złożeniu tylnej kanapy świetna przestrzeń do dyspozycji. Niestety skośna tylna klapa jest pewnym ograniczeniem dla gabarytów. Rozłożenie elementów w przestrzeni dla kierowcy jest optymalne. Jest wszystko co potrzeba (a przynajmniej tyl co oferowano w czasie gdy auto zostało wyprodukowane) w zasięgu ręki bez zbędnych milionów pokręteł czy przełączników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie działający klimatronik. Ręcznie ustawiana temperatura podzielona na strefę dla kierowcy i pasażera. Szybkie nagrzewanie szyby przedniej w ziemie jest bardzo efektywne. Klimatyzacja wydajna i dobrze działająca. Nawiew na tylną kanapę ze środkowego tunelu i spod foteli też daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tym autem można robić kilometry. Super wygodne siedzenie (z pełną elektryką dla kierowcy) i regulacją części lędźwiowej robią robotę. Nawet przy znacznym odsunięciu fotela kierowcy, pasażerowie na tylnej kanapie mają miejsce na nogi.
3,0
Wyciszenie
Do 110 jeszcze jakoś jest. Później to już świszczy. Podobno dodatkowe uszczelki i ręczne wyciszanie robi robotę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaniżam ze względu na paliwożerność motoru. To jest dramat. Poza tym mój wybór konkretnie Laguny był podyktowany łatwością napraw i dostępnością części. Części zamienne są względnie tanie. I są. Konstrukcja nie jest skomplikowana, więc każdy mechanik sobie z Lagunką poradzi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Genialny. A przynajmniej tak to odbierałem podczas zakupu w 2021, czyli wówczas 13 letniego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z uwagi na wiek pewne rzeczy się po prostu zużywają. Poprzedni właściciel wymieniał turbo. Przez 3 lata i przejechane ponad 60k km, robiłem: komplet amortyzatorów i sprężyny przód, EGR, chłodnica klimatyzacji, osłona silnika, łączniki stabilizatora, simmeringi na półosi, klocki tył, koło pasowe i pasek, akumulator, czujnik ABS, regeneracja reflektorów, nowe żarniki i tyle. Reszta to serwis filtrów i oleju co 12-13k km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz EGR, który mi zwariował i wymagał wymiany, to reszta to raczej są małe serwisowe i eksploatacyjne wydatki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]