Układ elektryczny
: Audio, nawigacja, sterowanie klimatyzacją, zestaw głośnomówiący
3,0
Całokształt
Trzeszczący, z wieloma rzeczami do poprawki... wrażenie jazdy autem prototypowym: konsola główna trzeszczy, środkowy panel trzeszczy, podłokietnik, wszystko czego dotkniesz trzeszczy...Pozytywnie - hamulce i dosyć mało pali jak na duże auto. Zestaw audio - dobregłośniki ale brak USB lub SD. MP3 tylko z płyty. Brak możliwości uaktualnienia nawigacji - już nie wspierają wersji DVD. Denerwująca różnica siły głosu między radiem a CD (jak przełączysz to korygujesz jakieś 20%głośności). Obsługa głosowa nie działa, "auto" nic nie rozumie. Zestaw głośnomówiący - szybko i dobrze się łączy, ale bez użyteczny, bo rozmówca Cię nie słyszy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie bez usterek. Denerwujący BRAK jakiejkolwiek informacji o trybie wypalania DPF - jeździsz i nerwowo obserwujesz czy czasem nie wyłączysz silnika podczas wypalania filtra. A jak wyłączysz, to paliwo dostaje się do oleju i podnosi poziom oleju, nie mówiąc o innych konsekwencjach
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka jedynka - denerwujące szczególnie przy dynamicznym ruszaniu ze świateł. Jedynka ciężko wchodzi. Aluminiowa gałka skrzyni - po wejściu do auta, w upały nie można dotknąć takie gorące, a w zimie bez rękawiczki nie dasz rady.
4,0
Układ jezdny
Jak na duże rodzinne auto - za twardo. Szczególnie kostka brukowa czy koleiny. Mam 17' i profil 45 - nie polecam, chyba że ktoś lubi się lansować.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zmiana temperatury - musisz sterować lewa i prawa strona, brak sterowania mono. Klimatyzacja w trybie AUTO, zawsze włącza sprężarkę klimy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie w dzisiejszej tendencji do dużej zabudowy wnętrza, w Lagunie jest OK. Mam 186 wzrostu i niestety siedzisko fotela za krótkie - długa jazda to ból kolana. Tylna kanapa - środkowe miejsce, sztywne i raczej dla niższych osób.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika OK. Przy większych prędkościach dość głośno. No i oczywiście wszystko w środku trzeszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze nie musiałem nic poważnego wymieniać
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do jakości. Najtańszy w swojej klasie, to i jeździsz jak prototypem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w prototypie: trzeszczące wnętrze, ogranicznik drzwi strzela na całe osiedle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dzień dzisiejszy OK
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]