Silnik
: Widać ogromny postęp w stosunku do laguny II generacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Ekoskóra użyta do wykończenia tapicerki
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo duży postęp w stosunku do poprzedniczki. Wygodne, ciche i bardzo dobrze wyposażone autko w mojej wersji a jest to privilege. Fajna dedykowana nawigacja TomTom, którą się aktualizuje w domu bez konieczności kupowania drogich płyt. Minus za pękające poszycia przednich foteli z boku oraz łuszczącą się skórę na kierownicy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho w stosunku do niemieckich diesli szczególnie z grupy VAG.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie takie sobie, mogłoby by troszkę lepiej wybierać nierówności, moje poprzednie autko tj. Megane III było lepiej zestrojone.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wydajne skrętne bixenony.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko na miejscu i pod ręką ale przycisk aktywacji tempomatu między fotelami to niezbyt trafiony pomysł, ponadto największe pokrętło radia zazwyczaj reguluje głośność ale w renault tak nie jest co jest nielogiczne. Natomiast w tej klasie pojazdu brak kontrolki zużycia płynu do spryskiwaczy szyb to skandal.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak trzeba, fajny jest program SOFT w klimatyzacji, który zapobiega powstawaniu przeciągów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele mogłyby mieć możliwość regulacji podparcia na nogi.
4,0
Wyciszenie
Z czasem coś gdzieś skrzypnie lub puknie na nierównościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko powiedzieć bo jeżdżę nim dopiero kilka miesięcy, póki co wymiana oleju i innych materiałów eksploatacyjnych na normalnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie za tą cenę mam kompletnie wyposażony samochód, tylko Francuzi tak potrafią...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięcie poszycia przedniego fotela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]