Dopiero kupiłem ten Lagune 2.0 DCI 150km + chip na 180km i 410NM zakladany w niemczech kiedy auto bylo nowe. Samochód przed zakupem sprawdzony w serwisie wypadł wzorowo. Potwierdzony przebieg i żaden element niemalowany, brak usterek. Jeździłem całym mnóstwem samochodów zarówno nowych jak i używanych i do tego będę odnosił poniższe oceny i opisy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj daje doskonale ponieważ nie spodziewałem się tak wysokiej kultury pracy po tej marce. Silnik pracuje bardzo cicho i równo właściwie trudno odróżnić od benzyniaka. Turbo dziura poniżej 1700obr/min Osiągi baaardzo zadawalające.
Wątpliwa wytrzymałość panewek ale słychać o tym tylko w prasie a w warsztatach i serwisie problem nieznany.
3,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia pracuje nienajlepiej. Porównując np do starego audi a4 renault musi sie jeszcze dużo nauczyć. Biegi coprawda wchodzą lekko i bez zgrzytów ale wyraźnie czuć niedopracowanie wodzików i wrzucając biegi odnosi się wrażenie jak by całość była z plastiku zrobiona. Ogólnie mała precyzja. Dobrze zestopniowana biegi dość długie jak na diesla, szósty bieg pozwala na predkościo autostradowe przy niedużych obrotach silnika co przekłada się na cichą i ekonomiczna podróż.
3,0
Układ jezdny
Szczerze mówiąc jestem niezadowolony. Mam felgi 17" i opony 215/55. Dla mnie zdecydowanie za twarde na tych kołach. W trasie na drogach w miarę dobrej jakości sprawdza się doskonale i daje pewność w prowadzeniu ale w mieście i na kiepskich drogach strasznie twarde i głośne. daje się to odczuć też na poskrzypujących elementach wnętrza.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak duże auto nie mam zastrzeżeń, ale mam parktronic. rewelacyjne lusterka i dobrze działające lusterko wew fotochromatyczne.
5,0
Ergonomia
Wnętrze zaprojektowane trochę po niemiecku. Żadnych problemów z obsługą wszystko skupione i maksymalnie streszczone. Super
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik wyjątkowo szybko się nagrzewa co jest mega zaletą w zimę. Jeśli palisz fajki to rano odpalasz auto, ustawiasz na dmuch na szybę jednym klawiszem i jak spalisz to z szyby już wszystko spływa. Do tego grzane **** poprawiają komfort jazdy podczas zimnych poranków
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu czasem mam wrażenie że jest aż za lużno a z tyłu od kolan do fotela miejsca jest dużo natomiast jeśli przedni fotel jest opuszczony nisko to osoba z tyłu nie zmieści pod niego swoich stóp.
5,0
Wyciszenie
Najlepiej wyciszone auto z jakim się spotkałem, rewelacja. Do 130km/h nie słychać ani silnika a ni szumów powietrza. Cicho również zachowują się dobre opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części na poziomie do zaakceptowania. Na pewno na koszty utrzymania wpływa pozytywnie najprostrze z możliwych zawieszeń mc person przód i belka skrętna z tyłu. Zużycie paliwa na średnim poziomie, silniki TDI palą mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwyższa ocena. W tym przedziale cenowym nie ma konkurencji a to za sprawą poprzedniej generacji która bym bardzo awaryjna i klienci nieufnie podchodzili do laguny III. Mondeo, insignia, C5, Passat z tego rocznika to conajmniej 6-10ts zł więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]