Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

Driver, 11 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy, wyciszenie oraz osiągi.
4,0
Całokształt
Dopiero kupiłem ten Lagune 2.0 DCI 150km + chip na 180km i 410NM zakladany w niemczech kiedy auto bylo nowe. Samochód przed zakupem sprawdzony w serwisie wypadł wzorowo. Potwierdzony przebieg i żaden element niemalowany, brak usterek. Jeździłem całym mnóstwem samochodów zarówno nowych jak i używanych i do tego będę odnosił poniższe oceny i opisy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj daje doskonale ponieważ nie spodziewałem się tak wysokiej kultury pracy po tej marce. Silnik pracuje bardzo cicho i równo właściwie trudno odróżnić od benzyniaka. Turbo dziura poniżej 1700obr/min Osiągi baaardzo zadawalające. Wątpliwa wytrzymałość panewek ale słychać o tym tylko w prasie a w warsztatach i serwisie problem nieznany.
3,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia pracuje nienajlepiej. Porównując np do starego audi a4 renault musi sie jeszcze dużo nauczyć. Biegi coprawda wchodzą lekko i bez zgrzytów ale wyraźnie czuć niedopracowanie wodzików i wrzucając biegi odnosi się wrażenie jak by całość była z plastiku zrobiona. Ogólnie mała precyzja. Dobrze zestopniowana biegi dość długie jak na diesla, szósty bieg pozwala na predkościo autostradowe przy niedużych obrotach silnika co przekłada się na cichą i ekonomiczna podróż.
3,0
Układ jezdny
Szczerze mówiąc jestem niezadowolony. Mam felgi 17" i opony 215/55. Dla mnie zdecydowanie za twarde na tych kołach. W trasie na drogach w miarę dobrej jakości sprawdza się doskonale i daje pewność w prowadzeniu ale w mieście i na kiepskich drogach strasznie twarde i głośne. daje się to odczuć też na poskrzypujących elementach wnętrza.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak duże auto nie mam zastrzeżeń, ale mam parktronic. rewelacyjne lusterka i dobrze działające lusterko wew fotochromatyczne.
5,0
Ergonomia
Wnętrze zaprojektowane trochę po niemiecku. Żadnych problemów z obsługą wszystko skupione i maksymalnie streszczone. Super
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik wyjątkowo szybko się nagrzewa co jest mega zaletą w zimę. Jeśli palisz fajki to rano odpalasz auto, ustawiasz na dmuch na szybę jednym klawiszem i jak spalisz to z szyby już wszystko spływa. Do tego grzane **** poprawiają komfort jazdy podczas zimnych poranków
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu czasem mam wrażenie że jest aż za lużno a z tyłu od kolan do fotela miejsca jest dużo natomiast jeśli przedni fotel jest opuszczony nisko to osoba z tyłu nie zmieści pod niego swoich stóp.
5,0
Wyciszenie
Najlepiej wyciszone auto z jakim się spotkałem, rewelacja. Do 130km/h nie słychać ani silnika a ni szumów powietrza. Cicho również zachowują się dobre opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części na poziomie do zaakceptowania. Na pewno na koszty utrzymania wpływa pozytywnie najprostrze z możliwych zawieszeń mc person przód i belka skrętna z tyłu. Zużycie paliwa na średnim poziomie, silniki TDI palą mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwyższa ocena. W tym przedziale cenowym nie ma konkurencji a to za sprawą poprzedniej generacji która bym bardzo awaryjna i klienci nieufnie podchodzili do laguny III. Mondeo, insignia, C5, Passat z tego rocznika to conajmniej 6-10ts zł więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również nic

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Grandtour