Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

keTrab, 12 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 116 tys. km
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Super: i komfort i pewność prowadzenia
4,0
Całokształt
Bardzo fajny samochów o ciekawym wyglądzie. wersja GrandTour moim zdaniem bardzo ładna duuużo ładniejszy od hatchback. Na pewno auto wyrózniające się wyglądem. Optymalne w ekspoloatacji, ceny częsci przystepne i dostępne poza siecią ASO. Moja wersja Initiale bardzo bogato wyposażone Xeonony kierunkowe, automat, nawigacja (bardzo przydatna dobrze pokryta sieć dróg w Polsce), super sprzęt audio. Super silnik i dynamiczny i w miarę ekonomiczny. Bardzo dobry układ jezdny. Kupiłem Lagunę jako auto rodzinne. Lubię kombi i do tego mam dużo komfortowego wyposażenia, które bardzo ułatwia życie. Są pewnie niedociągnięcia ze strony Reanault, które w aucie tej klasy są wstydem np. brak informacji w rozbudowanym komputerze pokładowym o kończącym się płynie spryskiwacza - moja stara Meganka z 99r miała lampkę o kończącym się płynie. brak możliwości zmiany trybu sprzykiwania lamp (mam Xenony) za kazym razem jak spryskiwana jest szyba, spryskiwane są światła - jak świacą w przypadaku świateł dziennych tego nie ma, ale od jesieni do wiosny płynu idzie cysterna. Nie chodzi i to że nie mam kasy na płyn, ale jest to niepotrzebne u konkurencji światła są spryskiwane za 3-4 spryskiwaniem szyby i moim zdaniem wystarczy. Pokrywa silnika nie jest na siłowniczkach tylko na zwykłym pałąku jak w autach klasy niżej - w aucie które nowe w salonie kosztuje około/ponad 100ty zł to jest lekkie niedociągnięcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silniczek bardzo elastyczny cicha praca, super dynamika jak dla auta o tych gabarytach. Przesiadka z auta 109PS benzyna na 150PS CDI to przepaść. Podróż Wrocław-Warszawa-Wrocław 3 dorosłe osoby i 2 dzieci bez szaleńst super zapas mocy przy wyprzedzaniu. Spalanie jest spore, ale to zapewne efekty automatycznej skrzyni biegów, która pracuje tak jak powinna.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy wcześniej nie miałem automatu, ale po 6 miesiącach w Lagunie nie chce już innejskrzyni. Teraz skrzynie automatyczne to inna bajka niż jeszcze 10 lat temu. Kiedy trzeba skrzynia sama trzyma wyżse obroty, kiedy jedziemy spokojnie szybko wrzuca kolejny bieg żeby silnik kręcił się na odpowiednich obrotach. Laguna to nie jest ani BMW ani Mercedes i samo wrzucanie biegu D skutkuje lekko wuczuwalnym szarpnięciem, ale auto ma już 115 tys przebiegu. Nie wiem jak u innych. Ja jestem ogólnie zadowolny.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi jak przyklejone, nawet ze sporym obciążeniem nie buja się na boki i nie kołysze. Przy większych prędkościach (>180km/h) zachowuje się bardzo pewnie i stabilnie. Nie mam porównanie do klasy samej w sobie czyli BMW, ale jak na auto swojego segmentu jest bardzo dobrze. Miałem porównanie do Mondeo czy Passata z tego rocznika i Laguna wypada tu bardzo dobrze. Dużo lepiej od Passata i porównywalnie do Mondeo, który jest liderem w tej klasie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka duża powirzchnia szyb i jest poprawnie. Mam dodatkowo czujniki parkowanie przód i tył dlatego parkowani jest bardzo proste i skuteczne :D
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką ładnie i estetycznie wykonane. Bez zbędnej klawiszologii jak w Insignii. Jedynie włącznik tempomatu nie jest pod reką jak powinien być, ale to kwestia przyzwyczejanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super!!! sezon zimowy z mrozami -25 Laguna zdała na 6 nawet na odcinku 2km odwożenia dzieci do przedszkola auto nagrzewało się bardzo szybko. do tego podgrzewane przednie fotele. teraz przy upałach 35 też schładza się bardzo szybko i bez zbędnych hałasów utrzymuje zadaną temperaturę we wnętrzu. auto mam w ciemnych szarym kolorze i nagrzewa się na słońcu bardzo ale klima świtnie sobie z tym radzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, sam jestem dość wysoki 188cm i siedzę bardzo wygodnie. przednie fotele bardzo wygodne i super trzymają na boki są fajnie wyprofilowane prawie jak kubełkowe. w porównaniu z Passatem czy Mondeo w Lagunie jest dużo dużo lepiej. Z tyłu 2 foteliki i bez problemy 1 osoba może podróżować na środkowym miejscu wygodnie. bagażnik na tyle duży żeby się spakować na wakacje, ale w tej klasie do mistrzów nie należy. bardzo łatwu załadunek super sprawa z roletą która zwija się do dotknięci np. łokciem i juz można siaty z zakupami wstawiać. dodatkow mam uchylaną szybę bagażnika super supe rozwiązanie jezeli chcemy się dostać do rzeczy na wirzchu np kurtki itp. składanie tylnych siedzeń to bajka wystarczy pociągnąć za uzwych czy przy fotelu czy w bagazniku i fotel sam sie kładzie, podłoga jest idelnie równa bez potrzeby podnoszenia sidziska kanapy.
5,0
Wyciszenie
w aucie jest dość cicho, lusterka trochę hałasują przy wyższych prędkościach, ale poza tym jest bardzo komfortowo do logicnzych na nazych drogach prędkości.przy 150km/h można swobodnie rozmawiać pomiędzy przednią i tylną częścią samochodu bez podnoszeni głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj jest tak sobie, ale i nie ma się czego czepiać. auto ma 150PS automatyczną skrzynię biegów i na bardzo krótkich odcinkach w zatłoczonym Wrocławiu pali 9l/100km latem i do 11l/100km zimą pzy mrozach -20. jest dobrze, ale automat dodaje do spalanie ok. 1,5l/100km. Na trasie jeszcze nie testowałem auta, robie (żona robi) symboliczne przebiegi - miesięcznie: 800-1000km. wspomniania trasa Wro-Waw-Wro z 5 osobami i bagażem zimą -15 spalanie wyszło na poziomie 7,5l/100km przy średnio ekonomicznej jeździe i wyprzedzeniu sporej ilości TIR\'ów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Optymalne w ekspoloatacji, ceny częsci przystepne i dostępne poza siecią ASO. Za 45 tys zł kupiłem 3 letni samochód super wyposażony z dobrym silnikiem, automatem i wieloma bajerkami. za takie piniądze mógłbym mieć zajeżdżonego Passata, brzydkiego opla Vectrę, Mondeo lub starsze Volvo V40, Saaba95 Alfę 159, ale to już mniejsze auta zwłaszcza jeśli chodzi o bagazniki i wnętrze. Polecam Lagunę choć sam podchdziłem do \"królowej lawet\" sceptycznie. Nowe już 3 genaracja Laguny jest autem które kładzie w niezawdności całą swoja bezpośrenią konkurencję czego efekty są do wglądu na stronie Dekry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie (auto mam od 6 miesięcy) mam tylk ouszkodzony zamek drzwi przednich, ale nie spieszy mi się do wymiany - tylko Handsfree nie zamyka uszkodonych drzwi. koszt zamka ok 150zł i wymian apewniw za 100zł. poza tym nic się w aucie nie dzieje - odpukać :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - tak trzymać

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour