Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

DR, 13 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sposób trzymania się drogi jest naprawdę bardzo dobry
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Strasznie miękkie felgi - kilkakrotnie prostowane po zimie
Silnik
4,0
Całokształt
Bardzo wygodne i wystarczająco duże auto, mocne i szybkie, ale pali zbyt dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po tuningu ze 150KM zrobiło się troszkę ponad 180 i jest OK. Zarówno przyspieszenia jak i elastyczność silnika idealne jak na 2l diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Podczas szybkiej jazdy (wyprzedzanie w polskich warunkach) trzeba się bardzo przyzwyczaić do pracy automatu, dość długo decysuje się jaką opcje wybrać. Podobnie przy rozpędzaniu się na skrzyżowaniu. W codziennej jeździe bardzo komfortowo.
4,0
Układ jezdny
Zdecydowanie lepiej od poprzedniego modelu siedzi na drodze, niestety zawieszenie twardsze - ten model nie przypomina francuzów sprzed kilku lat. Raczej solidnego niemca.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają mi dość szerokie przednie słupki, jakoś tak umieszczone, że przy mojej pozycji trochę zawadzają.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tak jak lubię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fantastyczna klima, błyskawicznie ogrzewa i schładza auto. Mankament - niedogrzany brzeg szyby - przy intensywnych opadach śniegu dolna krawędź paruje, przy lewym słupku zbiera się gruba warstwa śniegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zmieniona pozycja w tylnym rzędzie foteli, zdecydowanie gorzej się wsiada, mniej miejsca na wsunięcie stóp, ale kiedy to się uda, pozycja wygodniejasza. Dość miejsca i na nogi i na głowę (wszyscy moi domownicy to wysocy ludzie (175 - 185cm) i dajemy spokojnie radę.
5,0
Wyciszenie
Nic do zarzucenia
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę, ale spalanie 12,0 w mieście w dieslu na automacie to jednak za dużo. Poprzednia Laguna na manualu spalała max 8,3. Przejazd do Insbrucku spod granicy nie był problemem, obecnie dotarcie do Monachium to granica ryzyka (fakt, że przynajmniej godzinę szybciej)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę w pełni wypasione auto, do którego naprawdę trudno cokolwiek dołożyć (wersja Privilege)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dfotąd OK, zdecydowanie lepiej niż w poprzednim aucie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilkakrotnie info "skontroluj układ wtrysku paliwa" i przejście w tryb awaryjny (moc jak w maluchu i jazda z bólem zębów max 120km/h) po kilkukrotnych wizytach w serwisie (raz wymiana wtrysku, raz wymiana intercoolera, raz czyszczenie filtra cząstek stałych, raz nie wiadomo co) udało się to naprawić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour