Auto jest super a szczególnie na długie trasy, cisza i 150KM sprawiają że jeździ się naprawdę przyzwoicie nie obawiając się o wir w zbiorniku paliwa
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika super, duża elastyczność, jedyny mankament to turbo dziura która sprawia że auto w pierwszej chwili nie reaguje na pedał gazu po czym za chwilę ostro rwie do przodu jednak wystarczy przejechać parę kilometrów by nabrać wprawy. Ogólnie silnik rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobrze zestrojona,krótka wajcha, bardzo rzadko 2 bieg troszkę ciężej przepchnąć ale jak w każdym aucie, trzeba trochę pojeździć by się wprawić.
4,0
Układ jezdny
Tu miałem mały problem odnośnie kierunku jazdy. Wyjechałem z salonu na nowych zimowych oponach asymetrycznych Nokian, od pierwszych kilometrów dało się wyczuć dziwne ściąganie auta na lewą stronę. Kilkukrotne ustawianie zbieżności nic nie dało. Dopiero po sezonie gdy założyłem opony letnie auto zaczęło jechać prosto jak po szynach. Wniosek - coś nie tak z tymi Nokianami. Aczkolwiek doszły mnie słuchy od innych użytkowników o podobnych problemach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedynie raz zdarzyła mi się sytuacja że przedni słupek przysłonił mi widoczność a może ja za mało się rozglądałem?
5,0
Ergonomia
Właśnie za to między innymi wybrałem Lagunę. Minimalizacja w pełnym znaczeniu tego słowa, człowiek nie dostaje oczopląsu od gigantycznej ilości przycisków na desce a co za tym idzie jedzie się bezpieczniej. W porównaniu do nowego citroena c5 Lala wygląda jak uboga krewna - ale o to właśnie chodzi - duży plus
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelacja i jeszcze raz rewelacja, auto w zimie momentalnie się nagrzewa a w połączeniu z podgrzewanymi siedzeniami praktycznie nie czujemy że to zima. Jeśli chodzi o lato klima również działa szybko i sprawnie. Przyciski soft i fast do regulacji intensywności chłodzenia i nagrzewania to całkiem trafiony pomysł.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu niestety troszkę wtopa bo jak się opuści na maksa przednie fotele to pasażerowie z tyłu mają problem z włożeniem stóp po przednie fotele. Mam 180cm wzrostu i nie trzeba tego fotela całkiem opuszczać więc nie jest tak źle
5,0
Wyciszenie
Duży plus, jak wyjechałem z salonu to kilka razy dopadło mnie uczucie na światłach, że zgasł mi silnik, dopiero rzut oka na obrotościomierz mnie uspokoił. Podobnie jest przy prędkościach rzędu 100km/h - miły pomruk silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zaskoczenie, latem przy włączonej klimie, trasa mieszana, ostrych przyspieszeniach podczas wyprzedzania i prędkościach do 130km średnie spalanie ok.6.7 więc chyba niezły wynik. Kiedyś w trasie przy spokojnej jeździe do 110km/h udało mi się zejść do ok. 5.2
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena auta jak na tą klasę i wyposażenie nie jest wygórowana, moje kosztowało 91 tyś.zł w wersji Grandtour Dynamic z pakietem dynamic(ksenon, podgrzewane siedzenia). Auta typu passat lub citroen c5 z takim samym wyposażeniem grubo ponad 100 tyś.zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie po przebiegu 23 tyś nic się nie wydarzyło oprócz tego ściągania ale to była wina opon i mam nadzieję że tak zostanie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]