Układ hamulcowy
: Wyświetlił się komunikat o awarii hamulca postojowego. Raz. Do tej pory to się nie powtórzyło, bez interwencji mechanika.
Inne
: Skrzypienie tapicerki.
4,0
Całokształt
Samochód sprawia fajne wrażenie jednak psują je kiepskie spasowanie plastików, słabe wspomaganie kierownicy i denerwujące pierdoły do których należy się przyzwyczaić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik działa bardzo fajnie, nie sprawia problemów i pali zadowalająco jak na tę klasę auta, czyli 6l/100km w trasie i o litr więcej w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się do czego przyczepić. Skrzynia "szóstka", więc trzeba się namachać. Jedyne co irytuje to biednie wyglądająca gałka skrzyni biegów ale to już jest kwestia wyposażenia wnętrza.
3,0
Układ jezdny
Dałem ocenę przeciętną z powodu twardo zestrojonego zawieszenie, które jednocześnie ciężko wyczuć. Poprzedni Focus był sztywny i świetnie się go prowadziło. Tutaj układ kierowniczy jest mało wyczuwalny a zawieszenie sprężyste. Po francuzie oczekiwałem większego komfortu a zestrojenie zawieszenie powinno iść w parze z precyzją prowadzenia. Nie jest to jednak cecha skreślająca to auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak w ocenie układu jezdnego. Samochód zestrojony jest sprężyście. Nie tego po Renault można by się spodziewać. Co kto woli. Ja nie kierowałem się działaniem zawieszenia przy zakupie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest super z jednym wyjątkiem: w sterowaniu radiem jest poważny babol. Większe pokrętło jest od zmiany ścieżki na płycie lub stacji radiowej a mniejsze pokrętło jest od zmiany głośności. To irytujące bo każdy pasażer chcący ściszyć lub zgłośnić zmienia mi piosenkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo szybko. Do klimatyzacji nie mam zastrzeżeń. Super jest jej funkcja "soft" co jest zbawieniem dla mej wybranki wiecznie przeziębionej i narzekającej na zbyt duże "podmuchy".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto ma bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu a jest to cecha bardzo ważna w autach tej klasy. Irytujące może być dziwne ułożenie przednich foteli nie pozwalające na wsunięcie butów pod nie. Nie ma to jednak znaczenia przy tej ilości miejsca na nogi, które deklasuje Citroena C5 i Mondeo.
5,0
Wyciszenie
Przy Focusie, w którym przy 140km/h nie szło rozmawiać z pasażerem w Lagunie poziom wyciszenia wnętrza jest bardzo dobry. Szumy dają się odczuć dopiero przy 160km/h,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wyróżnia niezłe spalanie i całkiem dobre ceny części zamiennych. Póki co nie miałem "przyjemności" wymiany droższych elementów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest bardzo tanie ze względu na zszarganą opinię poprzedniego modelu. To pochopny wniosek. Samochód jest zdecydowanie wart swojej ceny. Lagunę kupiłem mając na oku jeszcze Mondeo i C5. Wybrałem właściwie kupując samochód z bardzo dobrym wyposażeniem, świetnym silnikiem i zostało mi jeszcze na super pakiet startowy do auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero zastrzeżeń po przejechaniu dystansu 10t. km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW
[l/100km]