Mogę zdecydowanie polecić wszystkim którzy poszukują rodzinnego auta w rozsądnej cenie i roczniku. Auto wyposażone b. komfortowo, silnik dynamiczny i w miarę oszczędny. Brak wad fabrycznych, dużo miejsca w środku i na bagaże. Ze względu na male zainteresowanie na rynku wtórnym większość egzemplarzy w zadowalającym stanie, bo żeby kupić to auto trzeba je chcieć, a nie kupować jak np Passata bo wszyscy kupują i jest ich mnóstwo. Mój egzemplarz z pełną historia serwisowa wymagał jedynie dokupienia opon letnich. Za prawie kompletne wyposażenie zapłaciłem 28000 za rok 2010, gdzie auto nie ma ani jednej ryski w środku i na zewnątrz i jest na 1000% bezwypadkowe(sprawdzone w serwisie Reanult). Podczas dotychczasowej eksploatacji pokonałem 10000 km w kilka miesięcy, bez ani jednego negatywnego komunikatu, usterki czy skrzypnięcia w środku czy z zawieszenia. Zastanawiasz się nad Laguna III ? Sprawdź ja dokładnie przed zakupem a nie będziesz żałował!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 130KM jest wystarczająco dynamiczny aby spokojnie wyprzedzać na trasie i nie zostać na światłach w mieście. Nie posiada filtra DPF w odróżnieniu od mocniejszych wersji co uznaję za ogromny plus.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów manual, na początku wymaga nieco przyzwyczajenia ponieważ skok lewarka jest dość długi, ale biegi wchodzą precyzyjnie i bez zgrzytów. Jeżeli miałbym coś polecić to automat, ponieważ charakterystyka silnika wysokoprężnego wymaga częstych zmian przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Samochód ma raczej charakter wygodnej limuzyny, zawieszenie jest raczej miękkie i nie skłania do szybkiej jazdy. Mimo to pewnie trzyma się jezdni - można trochę poszaleć, dobrze wybiera nierówności i daje poczucie pełnej kontroli nad autem.
Komfort
5,0
Widoczność
Mocno pochylona tylna szyba nieco utrudnia cofanie, ale auto posiada czujniki cofania, poza tym bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka, brak płynnego przejścia z deski rozdzielczej do tunelu środkowego sprawia, że kolano nie obija się o tunel co jest bardzo wygodne, wnętrze jest szerokie a z tyłu można rozprostować nogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja! Renault ma świetna klimę w porównaniu do innych aut z rodzina np insignia, passat b6 czy mazda 6 bije ich na głowę szybkością działania i wydajnościa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super
5,0
Wyciszenie
Prawie nie słychać silnika, dopiero przy ok 160km/h słychać opływające powietrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd co 30000 km, części nawet w ASO sa tanie(liczne okresowe promocje), ja na razie nic nie wymieniałem, samochód cechuje solidna konstrukcja, zaprzeczajca ogólnym stereotypom o marce. Spalanie 70% miasto 30% trasa 6,9 do 7,6l na 100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj Laguna bije na głowę konkurencję, za ta cenę niemieckie marki sa ok 3 lata starsze, a komfortem i poziomem wyposażenia często ustępują Lagunie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW
[l/100km]