Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

arkadio72wp.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : całokształt, po prostu dobrze zrobione auto!
5,0
Całokształt
Ogólnie wrażenia mam bardzo pozytywne: materiały wewnątrz, wykończenie, spasowanie elementów (porównywałem \"szpary\" między poszczególnymi elementami nadwozia z w/w modelami), naprawdę bez uwag. W ocenie auta starałem się być obiektywny i nic nie cukrować, mam wieloletnie doświadczenie jako kierowca, miałem styczność krótszą lub dłuższą z wieloma modelami aut. Jeżeli komuś moje spostrzeżenia pomogły to bardzo się cieszę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szukając auta nawet nie brałem pod uwagę marki Renault. Po prześledzeniu ofert w kwocie ok 80 tys. zł. na polu boju została Skoda Superb 1.9TDI. Byłem już prawie zdecydowany ale traf chciał, że wdepnąłem do salonu Renault. Okazało się, że mogę w założonej kwocie kupić model Laguna kombi z zeszłego roku z fajnym dieslem i bogatym wyposażeniem (nawigacja, automatyczna klima i wiele innych), no i auto praktycznie do odbioru od ręki. Póki co wyboru nie żałuję. Co do silnika: mogę go porównać z tdi-140km volkswagena passata i cdti-150km opla vectra, gdyż z tymi autami mam częsty kontakt. Kultura pracy tego silnika jest dużo wyższa niż wspomnianych modeli, jest naprawdę cichutko. Dynamika też jest bardzo zadowalająca, chociaż jeśli mam być szczery opel wydaje się dynamiczniejszy. Jedyny minus jaki zauważam to leciutka turbodziurka przy ok. 1500 obr., vw też to ma, natomiast opel swoją moc rozwija płynniej ale jest dużo głośniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety nie jest to skrzynia typu klik, klik. Co prawda biegi wchodzą miękko i bezproblemowo ale droga jaką pokonuje lewarek jest za długa. Oczywiście człowiek się do tego szybko przyzwyczaja i na pewno nie jest to wada dyskwalifikująca to auto lecz fakt jest faktem.
4,0
Układ jezdny
Zawieszeniowo napewno nie odstaje od konkurencji. Odpowiednia twardość, sprężystość i komfort. Nie ma mowy o jakimś kładzeniu w zakrętach, czy bujaniu. Ogólnie praca zawieszenia jest cicha (w tym aucie naprawdę jest cicho, nawet szum powietrza nie dokucza).Jedynie wyraźnie słychać poprzeczne nierówności ale to chyba bardziej zasługa opon Michelin energy saver. Układ kierowniczy: siła wspomagania odpowiednia natomiast tzw. \"czucie drogi\" mogłoby być ciut lepsze, tym bardziej, że sama kierownica jest mała (to akurat na plus) i wygodna.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń, no może trzeba wzmóc uwagę na słupek kierowcy, gdyż potrafi co nieco przysłonić ale to akurat wada wielu współczesnych aut.
3,0
Ergonomia
Siedzi się ogólnie wysoko, nawet po opuszczeniu fotela max. w dół. Tutaj mam spostrzeżenie: ja mam 182 cm. wzrostu, fotel max. w dół, kierownica max. w górę, oparcie siedzenia-odległość kierownicy zgodnie ze sztuką tzn.łopatki przylegają do oparcia a przy wyprostowanej ręce nadgarstek swobodnie wisi na godz.12 na kierownicy(może trochę zagmatwałem ale prawdziwi kierowcy się połapią). Dążę do tego, że kierownica lekko przysłania prędkościomież, a co jak bym miał np. 195cm.???? Tutaj Renault się nie popisało, zakres regulacji powinien być większy. Osoby wyższe koniecznie jazda próbna, czy im to nie będzie przeszkadzać. Sam fotel wygodny, chociaż siedzisko mogłoby być dłuższe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych zastrzeżeń: cicho, wydajnie i czujniki temp. nawet nie oszukują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko 4 ponieważ mało miejsca na stopy w drugim rzędzie pod przednimi fotelami (trochę dziwne, gdyż jak wcześniej pisałem siedzi się dość wysoko).
5,0
Wyciszenie
Tutaj naprawdę super jak na klasę auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj też bardzo dobrze. Poprzednie moje auto paliło śr. 5,2 ON. więc siłą rzeczy chciałem, żeby następne też było ekonomiczne. Renówka spala mi średnio 6.2, na razie głównie dojazdy do pracy z podwarszawskiej miejscowości do Warszawy Czyli równo w sznureczku ze wszystkimi bez szaleństw ale również jak wszyscy klnę często w warszawskich korkach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte wydanych pieniędzy. Zapłaciłem równiutko 80 000 zł. za wersję \"tech run\" kombi z zeszłego roku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tutaj trochę się obawiam po przesiadce z japończyka ale w dzisiejszych czasach taki nissan jest japoński, jak renówka francuska. Mam też nadzieję, że wpadki z poprzedniej generacji producent wziął sobie poważnie do serca. Mogą o tym świadczyć dobre warunki gwarancji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour