Silnik
: Niesamowicie mocny silnik, samochód zbiera się szybciej niż wszyscy dookoła, manewry wykonuje się bezpiecznie, wyprzedzanie jest zupełnie naturalne i nie wymaga żadnych przygotowań.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Zdarza się szwankowanie elektryki ale nie jest to uciążliwe.
5,0
Całokształt
Samochód niesamowity, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze - pomimo długich tras, które robiłem - wiedziałem, że szybko i bezpiecznie dojadę do celu. Silnik 2.0dCi spisywał się rewelacyjnie. Wszyscy śmiali się, że kupiłem Królowa Lawet a w rzeczywistości miałem najpewniejsze auto wsrod znajomych. Nie mogę nic złego powiedzieć o tym aucie. Przy sprzedaży inspektor, który sprawdzał pojazd dla klienta był pod dużym wrażeniem. Samochód wymaga żeby o niego zadbać ale szybko odwdzięcza się świetnymi osiągami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny, cichy, samochód świetnie się zbiera. W zasadzie przy wyprzedzaniu nigdy nie było potrzeby redukcji biegu. Na niższych obrotach spokojny, na wyższych demon szos.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko haczaca, ale pewna. Nie miałem z nią żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Samochód wspaniale wchodzi w zakręty. Dzięki 4control można w zasadzie kręcić palcem kierownica a długi samochód wchodzi w zakręty ciasniej niż małe auto żony. Szkoda, że producenci nie stosują 4Control nagminnie. Ten wynalazek zasługuje na to żeby go upowszechnić. W trasie również reakcje są pewne i bezpieczne.
5,0
Karoseria
Wszystko ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód jest dość duży, dzięki czemu w dużych oknach widać cała drogę. Może nie wszystko widać w tylnej klapie ale ten samochód jest stworzony żeby jechać naprzód, a nie się cofać.
5,0
Ergonomia
Przyciski w kabinie intuicyjne i sensownie rozmieszczone. Joystick na konsoli środkowej bardzo intuicyjny, można z powodzeniem nim operować i obserwować drogę. Przyciski na wielofunkcyjnej kierownicy wyłącznie najważniejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wysoki więc miałem problem z zakupem auta, w którym zmieściłbym nogi. Nie dość, że Grandtour jest długi, to jeszcze wersja GT ma wygodnie ścieta kierownicę dzięki czemu nogi maja swobodę. Osoby siedzące za mną również nie narzekały na brak miejsca, a to nie często się zdarza. Bardzo wygodne auto.
5,0
Wyciszenie
W jeździe po autostradzie szum powietrza i odgłosy silnika nie przeszkadzają w swobodnej rozmowie czy słuchaniu muzyki. Raz przejechałem się własnym autem na tylnej kanapie i byłem niesamowicie zaskoczony, że tak cicho i wygodnie się jedzie. Czasem, na wyższych obrotach słychać miły dźwięk silnika. I nie jest to klekotanie diesla tylko mile buczenie potężnej mocy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość części zamiennych dostępna od ręki i w sensownych cenach. Auto jest złożone z wielu standardowych części Renault więc nigdy nie ma problemu z wymianą. Psuje się bardzo rzadko, zresztą przez dwa lata użytkowania prawie 10 letniego auta nigdy się nie zepsuł, parę razy szwankowal ale dobry mechanik naprawia auto szybko i tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niesamowite auto w niskiej cenie. Tańszy niż ten sam rocznik BMW, a jakoś wykonania wcale nie gorsza. Koszty utrzymania wcale nie wyższe. Wszystko na plus. Aż dziwne, że kierowcy zgadzają się sprzedać te auta w cenach takich niskich jak na allegro. Jest to kwestia złej opinii jaka miały poprzednie Laguny. I w zasadzie dobrze, bo można kupić za niewielkie cenę auto na które wszyscy patrzą z zazdrością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się, jak wszędzie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki się nie zdarzają.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v dCi 180KM 132kW
[l/100km]