Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour

edip1976, 8 lat temu
Silnik 2.0 16v dCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : doskonały.
5,0
Całokształt
mimo kilku niedociągnieć w jakości wykonania gdyby wyszła Laguna IV a nie Talisman...kupiłbym ja od ręki. zwłaszcza z 2 litowym dieslem. nie jestem przekonany do nowych diesli Renault 1.5 i 1.6l. szkoda dla mnie ze w Talismanie nie maja silnika 2.0. w ten sposob wiem ze następcy laguny nie kupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zastrzeżen. posiadam to Auto od nowości i nie miałem w tym czasie żadnych problemów z silnikiem. Troche więcej pali niż inne konstrukcje o porównywalnej mocy, ale ogólne wrażenie jest więcej niż dobre. Ostatnimi czasy wiekszość tras pokojnuje po mieście wiec gdy DPF wymaga przepalenia (średnio po 15tys km) wystarczy kikadziesiąt km Autostrady i wszystko wraca do normy.
4,0
Skrzynia biegów
porównując do Mazdy, po prostu muszę powiedziec że, skrzynia po prostu jest. nic szczególnego, niezbyt dokładna. ale największym mankamentem jest jej zestrojenie. moim zdaniem zbyt krótkie na możliwosci tego samochodu. o ile przy niezbyt wysokich predkosciach jest całkiem przyjemnie, to im szybciej tym gorzej. predkość maksymalna kończy sie wraz z ...obrotomierzem. 4300 obrotów.daje ok 220km/h gdyby była inczej zestopniowana można by spokojnie jechac kilka, kilkanascie km/h szybciej.
5,0
Układ jezdny
Twardy ale pewny! układ 4 control jest wiecej niz dobry. czasem mozna odniesc wrazenie ze sie jezdzi autem 4x4... srednica zawracania doskonala jak na wielkosc tego samochodu. ogolnie parkowanie nim nie sprawia problemow. auto jest dlugie ale waskie do tego doskonale skreca. uklad kierowniczy takze dobrze "czuje" droge. jezdze wiekszoci po Niemczech wiec twardosc zawieszenia nie sprawia mi problemow. bedac w Polsce czasem owa twardość stawać się może nieznośna
Komfort
4,0
Widoczność
jak większość dzisiejszych samochodów, słupki dachowe są szerokie i ograniczające wiodoczność, nie jest do Duży Fiat gdzie własciwie siedziało sie w szklarni mając doskonałą widzoczność w każdym kierunku. ale bez narzekania. po prostu bardzo dobre. jeszcze mi sie nie zdarzyło zebym czegoś nie zobaczył bo mi słupki to zasłoniły (oprócz przekletych rowerzystów których tu jest wiecej niż plag egipskich a jeżdża na swoichj e-bike jak święte krowy w Indiach)
4,0
Ergonomia
system Audio mimo że Firmy Bose to jednak nie zwala z nóg. może to feler mojego egzemplarza. obsługa radia klimy navi bez problemów. choć 2010 był to TOP audio zestaw. dziś trąci już myszką... czas robi swoje. elektornika idzie do przodu. schowków jak dla mnie z przodu wystarczająca ilość, z tylu już gorzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nic dodać nic ująć. działa bezproblemowo. w zimie szybko sie nagrzewa. Polecam podgrzewane Fotele! chyby malo co tak potrafi umilić pierwsze chwilę w zimnym aucie jak ciepły fotel!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca ma regulowany Fotel we wszystkich płaszczyznach, kierownicę można sobie także dostostować. uważam ze prawie każdy kierowca znajdzie dla siebie w niej optymalną pozycje do jazdy. gorzej z pasażerami z tyłu. miejsca tylko wystarczająco. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne ale przy długich trasach daje sie odczuć delitkane ból w kregosłupie i to mimo regulacji podparcia na plecach.
5,0
Wyciszenie
lepiej niż Mazda.przy każdej predkości można spokojnie rozmawiać. wielu pasażerów po prostu wierzyć nie chciało przy autostradowej jeździe ze ten samochód to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mimo niezbyt niskiego spalania koszty utrzymania są relatywnie niskie. gdyby było inczej nie miałbym tego auta 5 lat ale po 2 lub 3 latach zmieniłbym je na inne. przy paliwożłopiącej mazdzie, Laguna jest mistrzynią ekonomiczności. (żart oczywiscie) przeglądy co 20 tys km. żadnej dolewki oleju jak w np. grupie VW.
5,0
Stosunek jakość/cena
tutaj nie ma sobie równych. traci niestety (na szczęscie?) wiele na wartosci w pierwszych latach. spowodowane jest to nieufnością o która sie już bardzo dobrze jej poprzedniczka postarała. wiec za dobre pieniądze można kupić całkiem dobre i udane auto czasem z dużo lepszym wyposażeniem niż konkurencja w tej samej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiąca deska rodzielcza. zwłaszcza na mrozie. ale moża samemu problem rozwiażac np. dając mały klinik miedzy podszybie a deske rozdzielczą. oprócz tego miejscami jakość wykonania francuska. ale nie są to rzeczy które potrafia człowieka do białej gorączki doprowadzić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było ani jednej. Normalna wymiana klocków i tarcz hamulcowych... niestety obie rzeczy z przodu po 50 tys km...z tylko po 100 tys. magiczna lampka znana z poprzendika informująca o tym ze powinniście bardzo drogą kawe w serwisie Renault wypic, nie wiem czy u mnie działa...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v dCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20

Renault Laguna III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna III Grandtour