Wyjątkowe auto, dopracowane, dobre materiały, niezawodny i bardzo oszczędny silnik, pojemny i niezawodny
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik po udoskonaleniach w 2010 niezawodny, prosty w obsłudze i mega oszczędny. Średnie spalanie miasto/trasa 110-140 to 5,6l. Trasa ok100km/h można zejść do 4,3l/100km. Panewki? Po 250tys wymienione, a stare jak powiedział mechanik zużycie jakby auto miało 50tys. Zasada co 10-15max tys km wymieniać olej.
5,0
Skrzynia biegów
Działa miękko nawet po 300tys Jedynka trochę za krótka ale to moja opinia. Sprzęgło oryginalne, dwumasa wieczna
5,0
Układ jezdny
340tys i tylko zużycie eksploatacyjne. Dość twarde ale komfort jest zachowany
5,0
Karoseria
Żadnych problemów z lakierem. Na zderzakach po 12latach troszkę twardszy i nie tak elastyczny
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag
5,0
Ergonomia
Brakuje miejsca na większe kubki .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja mogłaby być nieco silniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń ok. Tylko te trzeszczące plastiki
5,0
Wyciszenie
Do 140 nie trzeba podnosić głosu rozmowy. Hałas głównie od opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Strasznie tanie w utrzymaniu. Wiele części zastępczych. Wielu mechaników dobrze ogarnia ten samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z najtańszych przy tym komforcie i wielkości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące plastiki i po wielu latach niektóre elementy elektroniki. Drobne zużycie włączników pedałów czy taśmy w kierownicy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak przy dobrej eksploatacji. Znam przypadek gdy z silnikiem 1,5 Laguna III przejechała 750tys
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW
[l/100km]