Silnik
: W kategorii \"wybierz silnik nie ma GT 204 KM !!!!!!
5,0
Całokształt
Model GT!!! W sumie najlepsze z aut, jakimi dotąd jezdziłem (tych własnych i nie).
Pewnie są lepsze samochody, ale po pierwsze nie za te pieniądze, a poza tym nie tylko wartość rynkowa jest istotna. Jakość i spasowanie elementów jak jeszcze nigdy w Renault, świetny napęd i silnik, prostota obsługi. Godne polecenia
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik GT turbo robi bardzo dobre wrażenie. 204 KM dają się odczuć,szczególnie przyjemne jest "kopnięcie" od od ok.2000 obr./min. Silnik jest w miarę cichy, choć przy wyższych obrotach daje się usłyszeć, aczkolwiek dzwięk jest baaardzo miły dla ucha. Elastyczność nie pozostawia wiele do życzenia, mimo świetnie wchodzących 6 biegów zazwyczaj jeżdżę prawie jak "automatem", rzadko zmieniając przełożenie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi "wchodzą" znakomicie. Bardzo precyzyjnie,choć droga drążka mogłaby być odrobinę krótsza. Niemniej mimo precyzji i ogromnej przyjemności w zmianie biegów, bardzo szybkie przełączanie biegów raczej nie jest możliwe. W mojej poprzedniej "megance" zmieniałem biegi szybciej.Tylko, że ten silnik nie zmusza do częstego sięgania do drążka, i bardzo to sobie chwalę.
5,0
Układ jezdny
Jazdy testowe przed zakupem auta odbyłem wersją 1,5dCi oraz 2,0 140 KM. pomijając silnik, zawieszenie było również odmienne. GT jest bardzo sprężysta, w porównaniu do innych wersji po prostu twarda. Ale nie można narzekać na brak komfortu. Za to auto dosłownie klei się do drogi. Standardowe opony Bridgestone Potenza są bez zarzutu, zaś na okres zimowy założyłem Michelin Pilot Alpine PA3 i te dają prawdziwą frajdę z jazdy po mokrej, zimnej autostradzie przy średniej prędkości rzędu 210-220 km/h. Tylna oś kierownicza robi PIORUNUJĄCE wrażenie!!! Ogromny szacunek dla konstruktorów. Auto jest niesamowicie zwinne, świetnie skręca i jedzie jak po szynach. Jezdziłem różnymi autami, ale żadne nie dawało takiego poczucia pewności i pełnego panowania nad nim.ESP i ASR są niezbyt czułe i chwalić to.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jak w każdym kombi nie jest rewelacyjna, standardowe czujniki parkowania bardzo się przydają.Poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyrządy w zasięgu wzroku i ręki, obsługa intuicyjna. Do niektórych funkcji potrzeba co prawda głębszej lektury instrukcji, ale nie są one na codzień potrzebne, dlatego daję najwyższą ocenę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajności klimy nie miałęm jeszcze okazji przetestować, za to ogrzewanie jest ok. Przy -5 auto dość szybko się nagrzewa, zaś tryb AUTO sprawia, że w deszczowe dni szyby "nie chcą" zaparowywać. Jak na razie duży plus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Laguna nie poraża przestronnością, ale nie jest też ciasna. Przy wzroście 178 nie mam żadnych problemów. Za to fotele w GT to rewelacja, z jednym tylko małym "ale": siedzisko mogłoby być parę cm dłuższe.
4,0
Wyciszenie
Auto jest ciche, dopiero od ok 180 km/h robi się głośniej. ale mi nie przeszkadza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest mocnym punktem tego silnika, ale "coś za coś". można spokojnie zejść na średnią ok 8,5 l/100, ale jak ktoś tak jezdzi, to wystarczy mu 1,5 dCi. GT potrafi sprawić, że na twarzy pojawia się grymas niepohamowanej radości , kiedy w lusterku widzi się teoretycznie lepsze auta zostające w tyle i wściekłość ich kierowców, ale ajenci stacji benzynowych będą uśmiechać się podobnie do częstego stałego klienta.
4,0
Stosunek jakość/cena
do pełnej satysfakcji brakuje tylko prestiżu jak w bmw czy mercedesie. ale na to renault musi jeszcze paredziesiąt lat popracować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu 7500 km jak dotąd nie stierdziłęm żadnych usterek. Jedynie coś mi wpadło za koło kierownicy i czasem brzęczy, ale to już nie wina auta. Jedynie gdy auto jest zimne po nocy na mrozie, z okolicy lusterka dochodzą niezidentyfikowane trzaski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd żadnych poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0T 16v 170KM 125kW
[l/100km]