Silnik
: Ten silnik jest wspaniała nie słychać go pracuje żwawo, ma ochotę wkręcać się na wysokie obroty nie czuć żadnych Wibracji od silnika jest naprawdę świetnie a przy tym oszczędnie czego chcieć więcej?
5,0
Całokształt
Laguna trzeciej generacji to według mnie super auto. Dobrze wykonane, nieskomplikowane, ciche , szybkie, oszczędne, jest to samochód dla ludzi którym zależy na tym by wydawać pieniądze rozsądnie i nie przepłacać niepotrzebnie za jakieś tam emocje, czy sztucznie za pomocą reklam, budowaną pseudo renomę. Ja lubię to auto. Nie zawiodłem się na nim jeszcze. Eksploatacja tania, wiele rzeczy można przy niej zrobić samemu. Myśle ze to auto jest kompromisem dla osób szukających auta w miarę świeżego, nowoczesnego a osób przywiązanych do tradycyjnej motoryzacji gdzie auta służyły ludziom na długie lata a nie tylko do zakończenia okresu gwarancji. Także laguna stoi w takim rozkroku pieniędzy nowoczesnym wyglądem a najlepszymi walorami starej, tradycyjnej motoryzacji.
Początkowo nawet nie brałem zakupu laguny pod uwagę, dopiero po tym jak się tym autem przejechałem stwierdziłem ze za te pieniądze to i tak to auto daje mi aż za dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super cichy, na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nawet go nie słychać. Bardzo kulturalnie pracuje, wyróżnia się zdecydowanie w kwestii kultury pracy na tle konkurentów w tej pojemności.
Fajna dynamika, wysoko się kręci.
Jak dla mnie wystarczający.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko bardzo dobrze fajnie pięknie biegi wchodzą precyzyjnie. No ale jednak muszę dać oceną cztery za niezbyt dobre ze stopniowania szczególnie na szóstym biegu zdarza się że na szóstym biegu jadę po mieście jednak ta szóstka i ewentualnie piątka mogłoby być tak ze stopniowanie abyś silnik miał na nich nieco niższa brat można było ościągać wyższą prędkość przy niższych obrotach
5,0
Układ jezdny
Fajnie się trzyma. Daje mi świetna proporcje dobry balans między komfortem a precyzją prowadzenia.
5,0
Karoseria
Narazie do karoserii nie mam żadnych uwag nie koroduje jest dobrze zabezpieczone przed rdza lakier nie jest jakoś specjalnie podatny na dobrze spasowane elementy na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do karoserii
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność jest dobra ale daje cztery za to że przy moim wzroście 194 cm muszę obniżyć fotel do samego dołu aby nie Przeszkadzała mi nisko poprowadzona linia dachu
Poza tym jednym elementem nie mam żadnych zastrzeżeń co do widoczność miarę Spore lusterka zewnętrzne dużo przeszkleń polskie słupki
5,0
Ergonomia
Jeżeli ktoś jeździł innymi Markami pewnie będzie chwilę potrzebował żeby się nauczyć na pamięć tego co tam się znajduje ale jak to Francuzach Monetki od sterowania tempomatem na kierownicy radio w po prawej stronie bez problemu przy Kierownice nie trzeba ściągać ręki Skała kierownica by usługiwać radia a co do obsługi Panelu klimatyzacji jest on bardzo intuicyjne. Ilość przycisków w samochodzie wydaje się sprowadzone do minimum
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jakie ogrzewanie działają bez zarzutu przez cały okres użytkowania auta nie miałem z nimi żadnego problemu w lecie chłodzisz szybko w zimie nagrzewa się również szybko
Żadnych zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest na naprawdę duża jedynie co to z tyłu środkowe miejsce na tylnej kanapie mogłoby być lepiej wyprofilowane gdyż wysoka osoba niestety tam nie będzie czuła się komfortowa ale dla czterech osób nawet wysokich to auto będzie idealne
5,0
Wyciszenie
Jest to Mocna strona tego modelu a zwłaszcza silnik jest bardzo Cichy momentami nawet zastanawiam się stając na światłach czy ten silnik pracuje ale wystarczy lekko musnąć Pedał przyspieszenia okazuje się że silnik pracuje nie wydaje właściwie żadnych wibracji
Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi oczywiście coś tam słychać wiatr opływający samochód ale do 170kmh można normalni i cicho rozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę na gazie .
Auto Spala mi średnio 9.5 l
Ceny części są przystępne A prosta budowa tym bardziej poprawia ekonomię w przypadku tego auta Auto ogólnie jest dość wytrzymałe zwarte i widać że solidnie skonstruowane nie potrzebuje raczej częstych napraw.
Jedyne co w tej chwili przychodzi mi do głowy co jest rozwiązaniem mnie co ją obniżającym ekonomikę to sytuacja z tylnymi hamulcami gdzie Tarcze hamulcowe są zintegrowane z łożyskiem I przez co nieco droższe od tradycyjnych Tarcz ale nie są to zbyt wielkie sumy.
Za wymianę całego zestawu tylnych hamulców to znaczy i Tarcz i klocków razem z robocizną i ustawieniu hamulca ręcznego zapłaciłem 950 zł Dodam tylko że Tarcze i Klocki wybrałem renomowanego producenta ATE
5,0
Stosunek jakość/cena
Powiedziałbym że za te pieniądze dostaje samochód którego realna wartość przewyższa koszt jaki musiałam ponieść na zakup tego auta więc cena w stosunku do jakości jest skalkulowana niewłaściwie , jest za niska jak na samochód który dostaję
No ale to już tylko korzyść
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje jeżdżę tym samochodem na gazie jak dotąd musiałem wymienić tylne hamulce dlatego że wymagała już tego sytuacja po 170 000 były zużyte
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma żadnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]