W miarę użytkowania Laguny, moja opinia o tym aucie polepszała się. Rozczarowany byłem twardym, niekomfortowym zawieszeniem - o ile dla kierowcy konfiguracja zawieszenia Laguny III wydaje się przyjemna ( auto twardsze niż Passat czy Insignia, na poziomie Hondy lub Mazdy ), to pasażerowie, zwłaszcza z tyłu, są podrzucani na nierównościach. Kilkukrotnie robiło się im niedobrze. Trzeba mieć to na uwadze, gdy rozpatruje się Lagunę jako auto rodzinne. Jako auto służbowe sprawdza się jednak znakomicie:
- wygodne fotele
- łatwa obsługa
- stosunkowa dobra widoczność
- łatwy do parkowania
- świetnie trzyma się drogi, łatwy do opanowania, rewelacyjnie się prowadzi jak na średniej klasy popularne auto
- niezawodny silnik 2.0 16V z Nissana
- dobry układ kierowniczy
- pakowny, płaska przestrzeń, łatwo składające się siedzenia
- czytelne wskaźniki
- wytrzymałe zawieszenie
- wnętrze odporne na zużycie
Minusy, to obok niekomfortowych nastawów zawieszenia ( Golf VI jest wygodniejszy! ), to raczej drobiazgi:
- brak możliwości zamknięcia auta bez alarmu ( np. zostawiamy na chwilę psa w środku )
- zbyt krótko zestopniowana skrzynia biegów, przy 200km/h na 6 biegów mamy 6 tys. obrotów. Często zmienia się biegi co drugi, tj. z 3 na 5, z 4 na 6. Sama skrzynia jest bardzo dobra.
- zdarzają się awarie hamulca pomocniczego
- słaby lakier, po 1 roku był już porysowany i zmatowiony nieco
- twarde plastiki na boczkach drzwiowych
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, niezawodny, na łańcuchu, silnik Nissana - taka konstrukcja starego typu, niezawodna. 200 tys. zrobione, codziennie jazda na wysokich obrotach, codziennie prawie 200km/h autostradą.
4,0
Skrzynia biegów
Zbyt ciasno zestopniowana. Przełącza się łatwo, precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Sportowy układ jezdny. Świetnie się prowadzi, neutralna charakterystyka. Tylko zbyt twarde zawieszenie dla pasażerów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra jak na współczesne auto.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, choć dmucha zbyt bardzo na pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu przeciętnie.
3,0
Wyciszenie
OK, ale Golf VI jest cichszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niedrogi, dobry serwis.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto, wytrzymałe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie hamulca postojowego, akumulatora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]