Inne
: Bardzo komfortowy i niezawodny samochód w atrakcyjnej cenie.
5,0
Całokształt
Samochodem zrobiłem dotychczas około 3 tyś km. Ogólnie jeździ mi się o wiele lepiej, niż poprzednim autem, czyli Focusem mkII 2.0 benzyna. Laguna jest o wiele bardziej komfortowym i lepiej wyciszonym autem. Focus za to lepiej się prowadził, szczególnie w sytuacjach granicznych, jeżeli jednak jeździmy spokojnie, nie atakując na maksa każdego zakrętu, czy ronda to nie czuć różnicy. Nie ma co się bać Laguny III. To bardzo komfortowy, bezpieczny i niezawodny samochód w bardzo rozsądnej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest przede wszystkim bardzo elastyczny. Można na 6-stce przyspieszać od 40 na godzinę i silnik nie będzie protestował. Należy jednak pamiętać, że żaden silnik czegoś takiego nie lubi :) Na szczęście mam wersję nie przystosowaną do spalania bio-paliwa, więc nie powinno być problemów z rozruchem w zimne dni, o których niektórzy piszą. Konstrukcja silnika jest bardzo prosta, bez turbo, wtrysku bezpośredniego i innych udziwnień, co wróży długą i bezawaryjną eksploatację. Zaletą jest także łańcuch rozrządu.
4,0
Skrzynia biegów
Przede wszystkim ma dość krótkie przełożenia, dzięki czemu auto dobrze przyspiesza, ale trzeba sporo wachlować i śmiało można omijać niektóre biegi :) Wadą wynikająca z krótkich przełożeń są wysokie obroty przy prędkościach autostradowych, a co za tym idzie spore spalanie. Niektórzy piszą o wyciu dobiegającym ze skrzyni w czasie jazdy. Rzeczywiście coś słychać, ale u mnie jest ono na tyle ciche, że nie powoduje dyskomfortu. Precyzja zmiany biegów może nie jest na poziomie BMW, ale nie ma się też czego wstydzić.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest dość twardo zestrojony. Tak jak wcześniej pisałem w porównaniu z Focusem, gdy jeździmy agresywnie są wyczuwalne niewielkie różnice, ale przy spokojnej jeździe belka w tylnym zawieszeniu w niczym nie przeszkadza i jej obecność nie jest odczuwalna.
Komfort
5,0
Widoczność
O wiele lepiej niż w Focusie. Czuć, że jest to samochód wyższej klasy. W swoim egzemplarzu mam bogate wyposażenie, m.in. fabryczną nawigację, skrętne ksenony, czujniki parkowania, świateł, deszczu, itd, które umilają podróż. W Focusie za to audio pochodzące od Blaupunkta lepiej grało.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, a obsługa jest intuicyjna. Bardzo wygodny jest joystick pomiędzy fotelami służący do zmiany ustawień audio oraz nawigacji. Myślałem, że system Hands-Free jest zbędny, dopóki nie zacząłem go używać :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi jak trzeba oraz posiada bardzo fajny tryb pracy "Soft", dzięki któremu nic nie wieje. Brakuje mi podgrzewanej przedniej szyby, która była w Focusie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie. Pasażerowie z tyłu niestety nie mają zbyt dużo miejsca na nogi. Problemem jest także niemożność wsunięcia stóp pod siedzenie kierowcy i pasażera. Z tyłu w Focusie było wygodniej. Na szczęście ja tam nie jeżdżę :)
5,0
Wyciszenie
Tutaj przepaść ba plus w porównaniu z Focusem. Bardzo cichy samochód do około 130 km/h, później zaczyna być słychać szum wiatru. Mogło być jeszcze lepiej, gdyby 6-stka była dłuższa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jeździ w 70% po mieście, zazwyczaj z klimatyzacją i średnie spalanie wg komputera wynosi 9.5 l/100 km, więc chyba nie jest najgorzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najciekawsza propozycja jeżeli chodzi o stosunek jakość/cena na rynku. W testach niezawodności auto wypada bardzo korzystnie i ma prostą konstrukcję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 140KM 103kW
[l/100km]