Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

Paweł, 2 lata temu
Silnik 2.0 dCi 175KM 129kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo precyzyjny, dokładny, gradientowy i łatwy do wyczucia układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Skrzypiące plastiki potrafią doprowadzić do szału
5,0
Całokształt
Jest to naprawdę świetny, niedoceniany samochód, który oferuje bardzo bogate wyposażenie i świetne, niezawodne jednostki napędowe (i świetny automat!) w pieniądzach zauważalnie tańszych od konkurencji. Posiada oczywiście kilka bolączek, ale są to raczej drobnostki i jakoś bardzo nie odbierają od dośwadczeń jazdy tym samochodem. Ogólna awaryjność jest lepsza od konkurencji i z pełnym sercem moge nazwać ten samochód niezawodnym. Polecam przekonać się na własnej skórze :). Zapraszam do przeczytania mojej pełnej recenzji poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik M9R 175km jest bardzo udaną konstrukcją, znana ze swojej trwałości (osprzętu jak i samej jednostki) oraz dobrej kultury pracy. Nie słychać klekotu tak bardzo jak w silnikach TDI i tym podobnych. Jedyną wadą silnika jest większe zużycie paliwa niż konkurencja (około 0.5 litra) ale biorąc pod uwagę plusy, jest to raczej drobnostka. Z tego co wyczytałem laguny mają wadliwe montowanie silnika, przez co tak jak w moim egzemplarzu można wyczuć wyraźne wibrację przenoszące się na karoserie, ale może to też być oznaka poduszek do wymiany. Będę musiał sprawdzić.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia Jatco AF0 jest sprawdzoną klasyczną konstrukcją hydrokinematyczną znaną ze swojej niezawodności. Skrzynia bez wymiany oleju potrafi przejechać 300tyś km, a przy regularnych wymianach nawet pół miliona lub więcej. Skrzynia jest leniwa, pracuję powolno ale zmiana biegów jest płynna i poprawna - na pewno nie zachęca do dynamicznej jazdy ale na użytkowanie codzienne jest w zupełności wystarczająca. Nie kupiłem laguny by być królem prostej :). Jedyny jest minus to opóźnienie odjazdu z postoju (nie zawsze), czasami nawet trzeba czekać sekundę, żebyśmy zaczeli jechać ale biorąc pod uwagę jej niezawodność, co raczej jest najważniejsze w jakiejkolwiek skrzynii, jest to drobnostka. I na koniec największy plus automatu - brak dwumasy :)
5,0
Układ jezdny
Moja laguna jest wyposażona w układ tylnych kół skrętnych 4Control. System ten jest niezawodny i dosyć tani w naprawach. Auto z 4Control jest bardzo skrętne i świetnie sie prowadzi w zakrętach. Kierownica jest przyjemna w dotyku oraz posiada dobry opór (Nie tak ciężka jak w citroenach, raczej podobna do fordów). Wersja GT oraz 4control posiadają większe tarcze o średnicy 320mm (oryginał 300mm), różnica w hamowaniu jest wyczuwalna. Chciałbym jeszcze nadmienić jedną rzecz, a mianowicie świetny pedał hamulca. Rzadko sie o tym mówi, ale przynajmniej w moim egzemplarzu hamulec łapie bardzo progresywnie, od początku do konća, płynnie i gradientowo, bardzo łatwy do wyczucia i przyjemny w użytkowaniu. U mnie jest to duży plus.
3,0
Karoseria
Karoseria jest podwójnie cynkowana, bardzo odporna na rdzę. Laguny po prostu nie rdzewieją. Do kategorii karoserii wrzucę jeszczę wnętrze. Jest wykonane z dobrej jakości materiałów i bardzo ładnie się prezentuje. Skóra na kierownicy oraz gałce zmiany biegów potrafi się przedwcześnie zużywać, przez co egzemplarz który posiada 150tyś km może wyglądać jak 300+. Nie należy się tym kierować. W lagunach przed liftingiem pękały skóry na boczkach na linii szwów od stron zewnętrznych, na siedzeniach kierowcy i pasażera. Lusterka skłądane latem w wysokich temperaturach potrafią skrzypieć przy zwijaniu/rozwijaniu, można to naprawić samemu. Na koniec dodam to tego największą wade wnętrza - plastiki. Niestety, ale plastiki odzywają się podczas jazdy i jest to bardzo irytujące. Jest to znany przypadek lagun, i można go naprawić własnoręcznie w kilka godzin (są poradniki), niemniej jednak jest to duży minus i sporo odbiera z jazdy tym autem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń. Lusterka boczne jak i wsteczne potrafią wibrować podczas jazdy i produkować rozmyty obraz, jednak w codziennej jeździe to nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Bardzo podoba mi się filozofia projektowania wnętrza w francuskich samochodach. Kierownica posiada 4 przyciski, wszystkie do kontroli tempomatu/limitera. Wygląda bardzo schludnie. Kontrola radia odbywa się za pomocą dodatkowej kolumny umiejscowionej poniżej prawej manetki, bliżej kierownicy. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Tempomat oraz limiter prędkości jest uruchamiany z poziomu tunelu środkowego dwoma przyciskami. Jak dla mnie na +.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik ze względu na swoją pojemność dosyć długo się nagrzewa w porównaniu do konkurencji. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa dobrze, szybko schłada oraz nagrzewa (jak silnik jest nagrzany). Nie można jednocześnie ustawić temperatury obu stron, trzeba klikać pojedyńczo albo prawa albo lewa strona, wynika z ograniczeń sterownika. Niestety od strony skrajnego wywiewu pasażera pojawił mi się świst, będe musiał się tym zając.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód wymiarowo jest bardzo podobny do mondeo, lecz ma minimalnie krótszy rozstaw osi. Miejsca jest wystarczająco dla 4 osób o wzroście 180 i można komfortowo pojechać na wakacje. Minusy to mało miejsca na stopy pod fotelami kierowcy i pasażera oraz twarde plastiki na siedzeniach kierowcy i pasażera z tyłu. W innych samochodach ktoś wyższy mógłby trochę kolanami wjechać w materiał i byłoby komfortowo, ale tutaj niestety nie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Silnik niestety trochę słychać, ale diesle co do zasady są głośniejsze od benzyn. Ogólne wyciszenie jest lepsze niz w Citroenie C4, ale gorsze od fordów (mondeo mk4, focus mk 4). Posiadam felgi 18tki, i słychać niskofrekwencyjne dudnienie pochodzące najprawdopodobniej z nawierzchni. Może troche irytować. W trasie przy prędkości 120km/h trzeba lekko podnieść głos rozmawiając z pasażerem ale jedzie się komfortowo i hałas zbytnio nie męczy. Powyżej jak na moje czułe uszy już robi sie mniej przyjemnie, ale dla większości osób myśle ze do 140km/h będzie ok. Oraz z innej beczki czasami słychać świst powietrza podczas jazdy, najpewniej z uszczelek lub lusterek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt części jest raczej standardowy, nie opłaca się kupować zamienników, ponieważ są bardzo zbliżone cenowo do części oryginalnych. Mechanicy raczej te samochody znają więc koszty robocizny powinny także być na odpowiednim poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto ze względu na swoją poprzedniczkę oraz jej (częściowo niesłuszny) tytuł królowy lawet jest wyraźnie tańsze od konkurencji, jednocześnie oferując naprawde bogate wyposażenie oraz unikalne rozwiązania w niektórych wersjach (np. 4Control). W tych pieniądzach naprawdę ze świecą szukać auta o takich paramterach, z takim wyposażeniem w takiej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiada trochę drobnych mankamentów, w moim egzemplarzu świst z prawej strony z wylotu klimatyzacji, trzeszczące plastiki w wielu miejscach, dziwne zachowania automatycznych wycieraczek (podejrzewam zużyty już żelek czujnika) i kilka innych. Można także usłyszeć głosy o problemach z elektryką, oraz sprężyny pękające bez powodu ale mnie one nie spotkały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Połączenie pancernej jednostki z trwałym osprzętem wraz z bardzo niezawodnym automatem, który jakby nie patrzeć chroni silnik przed użytkownikiem zapobiegając sytuacją typu 1200 obrotów i gaz do dechy (Czy już wspomniałem, że w automacie nie ma dwumasy? :D) to przepis na samochód naprawdę niezawodny, który z góry mogę polecić jeżeli traficie na zadbany egzemplarz.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour Phase II