Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II
Kolarz,
5 lat temu
Silnik 2.0 dCi 175KM 129kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
185 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: 4-control prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Przez 6 lat ~100 tys. km tylko pękła sprężyna zawieszenia, typowe dla modelu, siada 1-2 cm buda ale sprężyna najczęściej nie wystaje z kielicha i na spokojnie można dojechać na wymianę.
4,0
Całokształt
Auto posiadam od 2013 roku. Dopracowana mechanika po modelu Laguna II. Duże, rodzinne auto, elastyczne i ekonomiczne na trasy. Na rynku wtórnym w atrakcyjnych cenach. U mnie wersja GT, automat, 175 KM i 4-Control.
Niskie koszty eksploatacji. Na trasy 6/6, na miasto krótkie trasy 4/6.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na trasę - poezja. Elastyczny silnik mimo automatu. Niskie spalanie. Cisza nawet przy 170 km/h
W mieście męczy się przez automat i dużo pali. Shift lock dopiero od 3 biegu.
Łańcuch rozrządu ogranicza koszty eksploatacji.
4,0
Skrzynia biegów
Plusy: prosta, klasyczna i bezobsługowa konstrukcja. Nie szarpie. Możliwość ręcznej zmiany biegów. Wygoda w mieście.
Minusy: brak trybu S i W, zwiększa spalanie i zmniejsza dynamikę w porównaniu do manuala. Dzięki automatowi brak dwumasy!
5,0
Układ jezdny
System 4-control. Lepsze prowadzenie w zakrętach, w mieście ułatwia parkowanie. GT dość sztywna dobrze trzyma się drogi. Na kierownicy czuć delikatny opór, nie jak tryb CITY we Fiacie.
5,0
Karoseria
Brak korozji, po myciu nadal się błyszczy jak nowy.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Czujnik zmierzchu i deszczu. Tempomat i ogranicznik w miejscu specyficznym dla Renault. Radio pod ręką. Sterowanie fotelem jak w mercedesie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje rade, zimą szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco, ale np. w porównaniu do Mondeo wszędzie ciaśniej - przód, tył i bagażnik.
4,0
Wyciszenie
W trasie cisza przy prędkościach autostradowych. Ciszej niż Mondeo 2.0 diesel.
W mieście na zimnym silniku słychać silnik na 1. i 2. biegu a słabo ciągnie (brak shift locka).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezawaryjny. Do wersji GT mało zamienników ale oryginalne części tani w salonie. Do tego promocja +4
Silnik na łańcuchu, automat więc brak dwumasy, DPF bezobsługowy, w wersji po liftingu wypada się niezauważalnie i nie trzeba specjalnie trzymać obrotów. 4-control totalnie bezobsługowy, w Talismanie psują się już siłowniki, zmienili coś bo było za dobre chyba.
Jedna gwiazdka mniej za spalanie w mieście w korkach - nawet 12 l zimą na dojazdach do 4 km praca-dom.
5,0
Stosunek jakość/cena
W swojej klasie słabo trzyma cenę, przez poprzednika - lagunę II. Inne auto z takim wyposażeniem i silnikiem tylko droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat poza olejami, filtrami i klockami pękła sprężyna zawieszenia tył. Standard dla Lagun III. Dość tanie i łatwe w naprawie.
Rozładowany akumulator tej zimy, tzn. 8 lat od nowości. Gdy ma za małe napięcie w ogóle nie podaje prądu na rozrusznik i nie próbuję odpalić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW
[l/100km]