Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

ronin1976, 9 lat temu
Silnik 2.0 dCi 175KM 129kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę rewelacyjny silnik z dużą kulturą pracy, bardzo elastyczny i dynamiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spasowanie elementów
Układ hamulcowy : Czasem był błąd elektrycznego hamulca postojowego.
4,0
Całokształt
Jestem miło zaskoczony całokształtem auta mając na uwadze problemy jakie miała poprzedniczka. Mam parę elementów, do których mogę się przyczepić ale poza tym auto sprawdza się przez cały czas bardzo dobrze. Praktycznie przez całe 210 tyś nigdy mnie nie zawiodło, odpalało w każdych warunkach, jeździło tak, że często kierowcy z innych marek klasy "premium" pytali się co mam pod maską. Samochód godny polecenia. Auto całkiem sztywno zestrojone jak na francuskie auto, dobrze jeżdżące, trzymające się dobrze drogi, wygodne. W środku wykończone minimalistyczne nie ma przerostu niepotrzebnych wskaźników, przełączników (powiedziałbym że pod tym względem dorównuje marce VW a może nawet trochę przewyższa). Jedyny mankament to spasowanie elementów, które dają o sobie znać przy temperaturach poniżej zera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Naprawdę dobrze jeździ i przy serwisowaniu w ASO zgodnie z zaleceniami nic się z nim nie działo. Jeździł jak należy, albo nawet trochę lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w automacie. Trochę starsza technologia niż VW ale działająca bez zarzutu i nie stwarzała problemów. 4 a nie 5 gwiazdek za to że mogłaby być trochę szybsza.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, bardzo dobrze zachowuje się w zakrętach. Nie ma żadnych zastrzeżeń do tego układu jak na to auto. Auto sztywniej zestrojone, niż większość "francuzów", dzięki czemu lepiej trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko było by dobrze gdyby nie to, że czasami spasowanie elementów daje się we znaki. Natomiast komfort podróżowania (ja robię ok. 5 tyś km/m-c) bardzo dobra. Renault zachowało równowagę pomiędzy komfortem podróżowania a sztywniejszym zestrojeniem auta.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu rąk/nóg, we właściwym miejscu. Nie wymaga czytania instrukcji aby zaznajomić się z wszystkimi najważniejszymi funkcjami. Można przedstawiać za wzór dla wielu aut tej klasy, które powstawały często później niż Laguna w tej wersji. Obsługa nawigacji, radia, komputera bardzo intuicyjna, nie ma przerostu ilości przycisków przez co obsługa tych elementów nie odwraca uwagi od drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest całkiem nieźle ale czasem przy baaardzo dużej wilgoci klimatyzacja nie radziła sobie i szyby szczególnie boczne dość mocno parowały. Poza takimi przypadkami kilka opcji fabrycznych świetnie się sprawdzały. Ogrzewanie w zimie mogłoby trochę szybciej nagrzewać kabinę, ale z drugiej strony to diesel więc potrzebuje trochę czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu bardzo dużo i daje dużo komfortu. Na tylnej kanapie miejsca pod dostatkiem, natomiast przestrzeń na stopy dość niska, co może czasem przysparzać drobnych (naprawdę drobnych) problemów.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenia auta bardzo dobre. Zawsze mogłoby być lepiej ale nie jest to auto klasy premium. Przy 130 km/h na autostradzie można prowadzić swobodną rozmowę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy nie są zbyt drogie w ASO było to ok. 900-1200 zł co 30 tyś. Oleju w między czasie nie trzeba było lać (jak w co niektórych markach). Poza tym tylko elementy eksploatacyjne (wycieraczki, płyny) i paliwo. Gwarancja była do 150 tyś a nie jak w innych markach do 100 tyś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę 100 tyś za auto praktycznie z najwyższym wyposażeniem (Bose) - porównywalnie konkurencja za podobne wyposażenie ok. 20-40 tyś więcej - to naprawdę dobry wybór i dobra jakość. Renault naprawdę zrobiło duży krok po poprzedniczce. Ma oczywiście drobne mankamenty ale właśnie cena dużo niższa niż u konkurencji powinna skłonić do zastanowienia się nad tym autem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto praktycznie przez dystans 210 tyś. km nigdy mnie nie zawiodło. Zawsze odpalało w każdych warunkach i gnało do przodu tak jak tego sobie życzyłem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie poważnych usterek nie uświadczyłem w tym samochodzie. Jedynie z czym byłem w serwisie to poprawa spasowania kilku elementów w kabinie oraz zmiana położenia czujnika alarmu, który potrafił się włączyć przy temperaturach poniżej -5 kiedy blachy trochę inaczej się zachowywały. Wszystko to było zrobione z reguły w ciągu 1-2 h w serwisie. Więcej grzechów tego samochodu nie pamiętam ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Grandtour Phase II