Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II
Spitfire,
10 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
38 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód, wbrew obiegowej opinii o Lagunie, godny polecenia - niezawodny, z dynamicznym i oszczędnym silnikiem, wygodny i dobrze wyposażony. Ponadto, ze względu na kiepską opinię poprzednika, dostępny w dobrych cenach na rynku wtórnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najmocniejszych punktów tego samochodu - Laguna wyposażona w silnik 2.0 dCi (150KM / 340Nm) jest cicha i nieźle przyśpiesza, głównie w zakresie prędkości 90-130 km/h - wyprzedzanie nie sprawia problemów. Spalanie, jak na taki silnik, jest zadowalające - od 6 litrów w trasie i 7 litrów w mieście (spokojna jazda) do 7 litrów w trasie i 8 litrów w mieście (jazda umiarkowanie dynamiczna). W internecie można znaleźć raporty z długodystansowych testów tego silnika, które wypadły pozytywnie - Renault przyłożyło się do tej jednostki po wpadce z silnikiem 1,9 dCi.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są dobrze zestrojone, 6 bieg bardzo przydatny w trasie. Minus za działanie dźwigni zmiany biegów - brakuje precyzji, wyczuwalne sa luzy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej twarde, samochód dobrze trzyma się w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Umiarkowana widoczność do tyłu, czujniki parkowania się przydają. Do przodu i na boki, bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bardzo wygodny w obsłudze jest system obsługi radia i telefonu komórkowego przy kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku, dwustrefowa klimatyzacja działa bez zarzutów. Bardzo sprawnie działa funkcja ogrzewania przedniej szyby - przydatne zwłaszcza w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, miejsca nie brakuje. Z tyłu, przy większym odsunięciu przednich foteli, wyższym pasażerom może brakować miejsca na nogi. Bagażnik, jak na kombi, przeciętnej wielkości.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, zwłaszcza jak na diesla. Większy hałas słychać dopiero po przekroczeniu 150 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ciężko się wypowiedzieć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Laguna III może być zakupem bardzo korzystnym - samochód jest, jak wynika z opinii, i na przekór malkontentom, niezawodny. Stosunek jakość / cena jest bardzo korzystny, zwłaszcza mając na uwadze bogate wyposażenie - wynika to ze złej reputacji Laguny II oraz ogólnego brak zaufania do francuskich samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Deska rozdzielcza potrafi wpaść w lekkie wibracje, klapa bagażnika okazjonalnie skrzypi i czasami ciężko się otwiera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]