Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II
Michał,
2 lata temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
86 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Komfort samochodu.
Nie czuję zmęczenia nawet po dłuższej trasie
5,0
Całokształt
Jestem użytkownikiem Laguny ponad 3 lata.
Samochód bardzo dobrze wywiązujący się ze swojego zadania.
Użytkowanie bezawaryjne , a części eksploatacyjne nie spustoszą portfela.
Wnętrze z dużą ilością miejsca oraz wiele schowków i kieszeni niestety zbudowane z niskiej jakości materiałów.
Plastiki deski rozdzielczej skrzypią , materiał siedzeń szybko się brudzi a skóra ekologiczna szybko się wyciera.
Zawieszenie jak na Laguny poprzednich generacji twardsze ale sprężyste więc jazda autostradami i krajówkami wygodna.
Silnik Nissana wystarcza do codziennej jazdy ale zabawy nie dostarczy.
Systemy multimedialne bardzo dobre , nagłośnienie BOSE gra czysto a nawigacja TOMTOM jedna z najlepszych.
Pilot do telefonu i audio przy kierownicy prosty i komfortowy w użytkowaniu.
Samochód dobrze wyciszony z dużym bagażnikiem.
Okno dachowe dodaje poczucia przestrzeni i rozjaśnia wnętrze.
Podczas dużych opadów deszczu potrafi zebrać się woda w tylnych drzwiach - winne dolne uszczelki przyklejające się do odpływów.
Wyposażenie bardzo bogate w bezpieczeństwo i komfort.
Nawet chwili nie żałowałem pieniędzy które wydałem. na ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający na ciężar i gabaryty ale nie należy oczekiwać rakiety.
Ekonomika przeciętna ale elastyczność dobra.
Spalanie BP 95 :
miasto 10-15 l
autostrada 6-10 l
w zależności od nogi.
Gaz + 1,5 l
Rozrząd na łańcuchu obniża koszty eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa jest krótko zestopniowana.
Nie haczy i pracuje przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Spodziewałem się miękkości jak w poprzednikach ale dostałem sprężyste zawieszenie.
Dobrze wyrównoważony komfort i precyzja.
Nie kładzie się w zakrętach.
Z tyłu tania w eksploatacji ale mało precyzyjna w zakrętach belka.
Zawieszenie ciche , wspomaganie dobre.
Przednie zawieszenie mogłoby mieć większy skok.
17 cali dobrze wygląda we wnękach i dobrze się sprawdza na drogach.
5,0
Karoseria
Wygląd sprawa gustu.
Ocynkowana.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bardzo dobrze we wszystkich kierunkach.
Czujniki z tyłu przydatne z powodu dużego kąta opadania tylnej szyby.
Fantastyczny panoramiczny otwierany dach który rozświetla i powiększa optycznie wnętrze.
4,0
Ergonomia
Kierowca ma wszystko pod ręką.
Obsługa prosta i szybka.
Cup holder za mały na większość napojów i mizernie wykonany - wielka skucha.
Siedzenie kierowcy z wieloma możliwościami regulacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa działa dobrze.
Nawiewy również dla tylnej kanapy.
Szyber nie powoduje tornada.
Wnętrze potrafi się mocno nagrzać stojąc na słońcu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca posiada duży zakres regulacji kierownicy oraz wielopłaszczyznową fotela.
Tylna kanapa zmieści komfortowo 2 duże osoby.
Bagażnik duży i regularny w kształcie.
5,0
Wyciszenie
Po mieście jak i w trasie jest cicho.
Opory powierza małe, silnik dobrze wyciszony a zawieszenie pracuje cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czujnik światła stop -150 pln
Sprężyny przód - 400 pln
Spalanie miasto - 11,5 l gazu spokojna jazda.
Bezawaryjnie więc brak nieprzewidzianych wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z tych tańszych w klasie cenowo.
Cena widoczna w materiałach środka wnętrza oraz spasowaniu.
Jednak nie są to sprawy odrzucające od Reno.
Bardzo dobre wyposażenie z bezpieczeństwa i komfortu.
Moim zdaniem znakomity i bezstresowy pojazd nie mający konkurenta w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem da znać o sobie gen Laguny.
Załączy się czujnik pasów na tylnej kanapie.
Zamek tylnych drzwi nie puści od środka.
Zerwie połączenie bezprzewodowe z telefonem.
Nic groznego u mnie wywołujące śmiech.
Podobno każdy samochód ma duszę .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód bezawaryjny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
[l/100km]