Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II

torzy, 7 lat temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie pozytywne zaskoczenie. Przepaść w porównaniu do skody octavii II.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
5,0
Całokształt
Za całokształt dałem najwyższą ocenę ze względu na stosunek ceny do jakości. 4 lata temu, gdy kupowałem Lagunę, to nie było tańszego auta w tej klasie i z takim wyposażeniem (wersja BlackEdition). Cenowo było bliżej do samochodów z niższej klasy średniej. Ogólnie duży plus, tym bardziej po opiniach na temat Laguny II. Po 65 tys. km brak usterek, jedynie drobiazgi (gniazdo 12V, ogranicznik w drzwiach, przytkanie zaworu EGR). Nic nie trzeszczy, nie stuka i nie puka. Silnik przyzwoity (2.0 140 KM), osiągi niezłe, ale bez rewelacji. Średnie spalanie na poziomie 8,5 l (styl jazdy raczej spokojny). Dobrze wyciszony (przy 130 km/h pokazało mi 65 dB, ale pomiar na smartfonie więc z przymrużeniem oka). Na autostradzie można spokojnie jechać 170 km/h bez nadmiernego hałasu, prowadzi się przy tej prędkości też dobrze. Po długich trasach (700-800 km) nie odczuwałem zmęczenia, co było charakterystyczne w moich poprzednich autach np. Octavii II i Fabii II. Schowki i pojemność bagażnika - mogłoby być lepiej, ale dla 3-osobowej rodziny z małym dzieckiem wystarcza. Lakier łatwo się rysuje, więc trzeba uważać przy myciu auta. Siedzenia wygodne, przestrzeń ok (ja mam 182 cm), ergonomia bez zarzutu (nie wiem skąd biorą się opinie, że z tym kiepsko). Elektromechaniczny hamulec ręczny fajnie pomaga przy wzniesieniach. Nawigacja TomTom dobrze się spisuje, aczkolwiek aktualizacja do tanich nie należy. Świetna klimatyzacja - potrafi ekspresowo odparować szyby. Lepiej mogły być dopracowane automatyczne wycieraczki, czasem trudno się z nimi porozumieć. Czujniki światła działają bez zarzutu. Dobrze się prowadzi, dobrze się trzyma w zakrętach. Po 4 latach użytkowania materiały w środku wyglądają nadal dobrze. Olej wymieniam co 15 tys, a nie co 30 tys, jak sugeruje producent. Wygląd samochodu, kwestia gustu - dla mnie świetny tył, przód trochę gorzej. Bardzo podoba mi się panel kierowcy w środku auta. Podsumowując, wszystkie wymienione mankamenty uważam za drobne i nie przeszkadzające w codziennej eksploatacji, dlatego oceniłem wysoko. Mam też świadomość, że znajdę w tej klasie lepsze samochody ale mimo to daje maksymalną ocenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi ok, Na razie bezawaryjny. Przystosowany do biopaliw, z utwardzonymi gniazdami zaworowymi (podobno).
5,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo dobrze. Biegi nawet po 4 latach dalej się luźno wrzuca. dynamiczne przyspieszenie mamy już powyżej 3500 obr/min
5,0
Układ jezdny
Nie ma powodów do narzekań, chociaż nie jest już tak "miękko" jak w poprzednich generacjach.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu dobrze, z tyłu tak sobie. Bez problemu da się jeździć i parkować tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze, choć mogłoby być lepiej.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, chociaż spotkałem się z lepszymi modelami samochodów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 2.0 spalanie około 8,5, tylko koszy serwisowe, które nie są zbyt wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
wyjątkowo udany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogranicznik w drzwiach, zawór EGR, gniazdo 12V
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Grandtour Phase II