Ocena kierowcy - Renault Laguna III Grandtour Phase II
Skoda1000MB,
12 lat temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
56 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Obszerna karoseria, wygodne fotele, dobre wykończenie , elastyczny i cichy silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Łuszczy się kierownica!!!
Układ elektryczny
: czujnik temperatury
4,0
Całokształt
Auto twarde, dynamiczne jak na 140KM, pojemne, ergonomiczne, jak na razie niezawodne lecz niezbyt oszczędne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 140KM z benzynowego 2-litrowego silnika - bardzo dobra dynamika, wynikająca jednak też z krótkich przełożeń. Elastyczność bardzo dobra jak na ten typ jednostki napędowej. Sprawnie jeździ od 1300 obr, nawet na 5 biegu. Cichy. Wysoka kultura pracy. Żadnych wibracji ( jak np. w jednostce 1.8 VTEC Hondy )
4,0
Skrzynia biegów
Byłoby 5, jednak przełożenia są nieco zbyt krótkie, zwłaszcza na wyższych biegach. 6 bieg to jak krótka 5-tka. Wrzucając trójkę, po chwili można wrzucić piątkę z pominięciem czwórki. Przełączając dwójkę z powyżej 2500 obrotów można załączyć czwórkę. Samo przełączanie biegów bardzo przyjemne.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie w zakrętach, trzymanie się drogi - rewelacyjne. Czuć stosunkowo niską masę auta poniżej 1400kg. Auto dla kierowcy o sportowym usposobieniu. Po prostu twarde. Pasażerowie niestety podskakują na nierównościach. Co ciekawe Golf VI posiada bardziej komfortowe zawieszenie. Laguna staje się bardziej komfortowa przy pełnym załadunku. W porównaniu do Laguny II czy Citroena C5 to deska.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność jak na współczesne kombi tej wielkości. Dobrze się parkuje, auto nie ma obłości wychodzących poza obrys karoserii.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Przydałby się drugi uchwyt na kubek zamiast otworu na kartę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dwustrefowa klimatyzacja działa w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze z przodu, poprawnie z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Byłoby bardzo dobrze.. lecz Golf VI jest jeszcze cichszy. Niestety bardzo krótkie przełożenie 6 biegu powoduje wysokie oborty silnika na autostradzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny serwisu - umiarkowane. Zużycie paliwa - średnio 10L , troszkę dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
74 tys. za tej wielkości auto to bardzo dobra cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzeniu uległ czujnik temperatury. Kierownica po 50 tysiącach wygląda jak po 500.000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
[l/100km]