Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Coupe

relteg, 12 lat temu
Silnik 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi FAP 180KM 132kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jednak to, jak to auto wcąż pięknie wygląda (pomimo iż jest kilka lat produkowane) i jaką frajdę daje kierującemu (trochę zachacza to o próżność, ale co tam). polecam
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : samochód po ciężkiej zimie gorzej odpalał co zakończyło się reinstalacją mapy silnika i wcześniejsżą od zalecanej przez producenta wymianą filtra paliwa
Układ elektryczny : ustrerka klimatyzacji zakończona wymianą wiązki elektrycznej
4,0
Całokształt
Samochód jest fantastyczny, szczególnie w specyfikacji Monaco GP. Z zewnątrz czarny lśniący dach, czarne lusterka, antracytowe 18 calowe alufelgi, a w środku w kolorze lakieru białej perły takie same wstawki, szczególnie ta na tunelu środkowym robi niesamowite wrażenie. Do tego świetne fotele i genialnie grający zestaw od Bose oraz bardzo dokładna nawigacja. Układ kierowniczy bajka, a to w szczególności zasługa układu 4 Control. Osiągi zupełnie wystarczające. Na obniżenie noty powinny wpłynąć usterki o których pisałem wcześniej, szczególnie ta związana z klimatyzacją, ale jakoś nie wpływa bo Laguna Coupe to naprawdę świetny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to w każdym ropniaku na zimno trochę za głośno (jak na samochód za grubo ponad 100 tys zł). Silnik bardzo elastyczny, w końcu 400 Nm to już nie przelewki. Ocena mogłaby być wyższa gdyby nie efekt ostatniej zimy (-30 stopni), kiedy to wystąpił błąd co skończyło się ponownym wprowadzeniem ustawień fabrycznych (wgranie mapy silnika oraz wcześniejsza od zaleceń producenta wymina filtra paliwa)
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo dobrze, a nawet rewelacyjnie. Sześć biegów pozwala rozkoszować się w pełni mocą. Smaczku estetyki dodaje aluminiowa gałka (chociaż zimą chłodzi tak, że palce kostnieją, a latem czasem trudno ją chwycić, ale ogólnie to jest rewelacja).
5,0
Układ jezdny
1. Układ 4 Control 2. Genialnie zestrojone zawieszenie z przewagą twardej lekko sportowej charakterystyki. 3. Wielkie 18 calowe koła (dzięki specyfikacji Monaco GP, posiadają cudowny antracytowy metaliczny kolor) 4. Błyskawiczna reakcja kierownicy - to też zasługa układu 4 Control 5. Agresywne hamulce, co przełożyło się na wymianę przednich klocków po 30 tys.km Te kilka elementów pozwala przy wciśniętym pedale gazu na jazdę jak po szynach. System 4 Control jest bardzo pomocny podczas parkowania w zatłoczonych miejscach, nawet w centrum Rzymu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Dlaczego doskonale jeśli wiadomo, że w samochodach coupe widoczność jest na bakier, a dlatego, że to właśnie coupe i należy go oceniać miarą takiego właśnie nadwozia. Samochód jest płaski jak naleśnik, a widoczność w każdą stronę jest wystarczająca, no może jedynie przednie słupki mogłyby być węższe, ale jeśli miałoby się to odbyć kosztem designu całej bryły to dziękuje bardzo za takie zmiany. Dodatkowo samochód jest \"oklejony\" czujnikami parkowania więc naprawdę nawet słaby kierowca sobie poradzi.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i od razu dostępne, a jeśli nie od razu to tak jak w każdym samochodzie trzeba się go \"nauczyć\". Jeśli człowiek po przejechaniu kilku tyś. kilometrów nie ma z tym problemu to znaczy, że ergonomia jest w porządku. Tak właśnie jest w Renault Laguna Coupe Monaco GP.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No i wszystko byłoby doskonale (bo naprawdę w sumie tak jest, klima w każdym z trybów auto daje to co powinna) gdyby nie gigantyczna wpadka podczas powrotu ze słonecznej Italii. Mając do przejechania jeszcze około 1000 km, klima przestała chłodzić, a jeśli już się odblokowała to chłodziła tylko pełną mocą lub wcale. Okazało się, że obluzowała się jakaś wiązka elektryczna!!!!! Zimą samochód nagrzewał się błyskawicznie, nawet przy tak sporym mrozie jak ostatniej zimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I znów wraca temat jak przy widoczności, to jest samochód coupe i tak należy go oceniać!!! Więc miejsca z przodu jest jak należy tzn. może być komfortowo i luksusowo, a może być ciasno i sportowo (to zasługa fantastycznych foteli i ich mnogości ustawień, chociaż pełna skóra powoduje, że fotele podczas dynamicznej jazdy są za śliskie. Natomiast z tyłu miejsca jest równie dużo (samochód 4 osobowy) fotele są głębokie a miejsca na głową też wystarcza, co kilka razy sprawdziłem jadąc z \"pełnym obłożeniem\" po kilkaset kilometrów.
4,0
Wyciszenie
Przy zimnym silniku trochę za głośno, natomiast do prędkości 150-170 km/h można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wprawdzie to diesel i powinien palić znacznie mniej, ale z drugiej strony moc na to nie pozwala :) Koszt usług i napraw adekwatny do wartości i specyfiki auta (wymiana filtra paliwa z filtrem 220 zł, wymiana klocków hamulcowych z materiałem ok 600 zł.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jest idealny. Piękne coupe z przyjemnym mocnym silnikiem, świetnym wyposażeniem cóż można chcieć więcej, a do tego cena nie odstraszająca. Jak dla mnie świetne zbalansowanie ceny do otrzymanego towaru.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wystąpiły takie, chociaż przez większe usterki nie wypada dać oceny najlepszej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj już tak doskonale nie było: - usterka klimatyzacji - reinstalacja mapy silnika

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Coupe