Układ hamulcowy
: słychać hamulce przy hamowaniu (tarcie, szelest) przy 8000 km
4,0
Całokształt
Zadowolony.
Autko silnikiem nie powala, nadrabia urodą i kilkoma gadżetami typu miły handsfree, dobra nawigacja, itp.
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko dobrze się zbiera dopiero powyżej 130 km/h, do 100 km/h niestety nie jest to rakieta. Masa robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka (jak to w dieslu), poza tym bdb.
5,0
Układ jezdny
Trzeba się przyzwyczaić do tego 4control. Auto z jednej strony jest skłonne do nadsterowności (ESP niweczy zabawę) z drugiej jednak potrafi jechać jak po szynach niczym AWD - kwestia obchodzenia się z kierownicą.
Ogólnie BDB. 4control jest dużym plusem Laguny Coupe. Różnicę czuć w ciasnych zakrętach i jeździe po Starym Mieście :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, choć ... bywają momenty, że przedni słupek przeszkadza :/
4,0
Ergonomia
Ergononia bdb. Wszystko pod ręką, przemyślane. Jednak do życzenia pozostawia nieco jakość wykonania, która w niektórych miejscach mogłaby być lepsza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie działająca klimatyzacja! Jeździłem wieloma samochodami z A/C ale ta w Lagunie to mistrzostwo :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera bdb.
Dla dwóch pasażerów z tyłu już nieco gorzej, szczególnie jeśli chodzi o miejsce na nogi.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, choć na zimnym silniku bywa głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To już rzecz dyskusyjna. Ja przesiadłem się z Golfa GTI, jeżdżę dość dynamicznie.
Spalanie w mieście 10,5-11,5 ltr / 100km
Trasa lekka 8,0 ltr / 100 km
Trasa bardziej uciążliwa - duży ruch, sporo wyprzedzania ... 9,5 ltr/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwszy błąd przy 8500 km - wg ASO olej do wymiany z racji zbyt dużego rozrzedzenia :/
Słychać, że klocki długo nie pociągną :/
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi FAP 180KM 132kW
[l/100km]