Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Coupe

RS, ponad rok temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW 2011 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niepozorny w dolnych zakresach obrotów, po przyduszeniu pedału gazu pokazuje solidny pazur, a przy tym nie spala nawet 10 litrów.
Inne : Ergonomia. Po przygodzie z citroenami C4 oraz C5, myślałem że utrudnianie życia z obsługą auta francuzi opanowali do perfekcji, natomiast w lagunie panuje porządek, wygoda i intuicyjność.
5,0
Całokształt
Sprostowanie do rocznika, nie 2011 a 2009. Laguna nie była moim pierwszym wyborem, kupiona ze względu na pierwsze wrażenie i okazyjną cenę. Na ten moment, po kilku miesiącach użytkowania mogę stwierdzić że był to fantastyczny wybór. Wygląd jest kwestią subiektywną, ale dla mnie auto jest piękne i ponadczasowe. Silnik oraz skrzynia fantastycznie zestrojone. Prowadzi się bardzo pewnie i jest zaskakująco zwrotny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na tę chwilę wrażenia pozytywne, 150 koni mechanicznych wystarcza do dynamicznej jazdy w trasie oraz po mieście. Jedyny mały minus to fakt, że autko mogłoby żwawiej startować z pierwszego biegu. Poza tym przyzwoita kultura pracy i sensowne spalanie (od 5L w trasie do 7,5 w mieście)
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale zestrojona, osobiście po przesiadce z Citroena C4 musiałem się przyzwyczaić do krótszych skoków lewarka, ale to również nie przysparza jakichkolwiek problemów.
5,0
Układ jezdny
Autko sztywne i twarde, zupełne przeciwieństwo kanapowych lagun poprzednich generacji. Można to lubić bądź nie, dla mnie jest to plus, ponieważ idzie za tym bardzo pewna i wysoka sterowność. Pomimo braku systemu 4control w moim egzemplarzu, jest zaskakująco zwrotna.
5,0
Karoseria
Jak na blisko 14 letnie auto, blachy poza niewielkimi uszkodzeniami wynikającymi z eksploatacji, są w świetnym stanie. Oznak rdzy jak do tej pory brak.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyna rzecz, która w pełni mnie nie zadowala, natomiast trzeba brać pod uwagę fakt, że nadwozie coupe jest skierowane raczej pod wygląd niż funkcjonalność.
5,0
Ergonomia
Niby francuz, a uporządkowany i ergonomiczny jak niejeden VAG. Obsługa bardzo intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa nienagannie. Ogrzewanie w 15-stopniowym mrozie zaczęło solidnie dmuchać ciepłym powietrzem już po niecałym kilometrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trójka co do zasady, natomiast jeśli zależy komuś na przestrzeni, powinien zdecydowanie wybrać hatchbacka lub kombi. Sensownym rozwiązaniem wydaje się być homologacja na 4 osoby, ponieważ środkowe miejsce tylnej kanapy byłoby skierowane raczej wyłącznie dla ludzi poniżej 150cm. Jednakże korzystnie wpłynęło to na komfort jazdy osób podróżujących z tyłu, ponieważ kanapa została wyprofilowana z dużą dbałością o wygodę i trzymanie boczne.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto z dieslem, jest odpowiednio cicho. Szyby bez ramek również nie przepuszczają dźwięku powyżej norm.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na 150- konnego diesla przystało. Jak do tej pory jedynie wymiana oleju, filtrów i lekkie uszczelnienie silnika nie zruinowało mojego portfela. Jest w porządku, jeżeli ktoś uważa że będzie za drogo, niech wybierze Clio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 20-25k można już szukać sensownego egzemplarza. Dostaniemy typowego francuza, który troche trzeszczy, troche skrzypi, ale wygląda świetnie, jeździ bajecznie i odpowiednio zadbany nie opustoszy naszego sejfu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Błędów zero przez kilka miesięcy. Jedyny drobiazg jaki zauważyłem to nie zawsze od razu zamkniemy auto z pilota, muszę czasem kilkakrotnie wcisnąć guzik, zanim zamek zareaguje, ale najpewniej to po prostu wina baterii w pilocie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak, miejmy nadzieję że tak zostanie

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20

Renault Laguna III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Laguna III Coupe