Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Coupe

zizibuczek, 3 lata temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 150KM 110kW 2011 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Jeśli szukasz fajnego coupe i oglądałeś wcześniej auta pokroju BMW e92 czy Audi a5 to dobrze trafiłeś. W budżecie +/- 30000zł warto rozpatrzyć Lagunę gdyż jest to fajne auto, które może się podobać, być dynamiczne i zwracać uwagę przechodniów. Większość jest bardzo dobrze wyposażona więc ciężko znaleźć "golasa". Przez to, że nie jest zbyt popularne i pożądane przez młodych kierowców szansa trafienia na minę jest mniejsza. Jestem zdania, że nie ma się co bać wyższych przebiegów. 2.0dCi występuje też w busach takich jak Renault Trafic, które kręcą po 500 tysięcy bez remontu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, jeśli ktoś ma ciężką nogę to będzie palić sporo ropy. Zdrowy silnik nie bierze grama oleju (interwał wymiany 10 tysięcy km). Na minus zdecydowanie zawieszenie silnika. Poduszki kwalifikują się do wymiany już nawet przy niższych przebiegach a do tanich nie należą.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku była to skrzynia automatyczna AJ0. Pancerna jednostka, może nie jest za szybka ale moim zdaniem to bardzo dobry kompromis.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, bez uwag.
5,0
Karoseria
Sylwetka coupe wygląda przepięknie, żadnych rozczarowań nie było.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność.
5,0
Ergonomia
Po pierwszych kilometrach odnalazłem się bezproblemowo w samochodzie i obsługa wszystkich niezbędnych gadżetów stała się płynna. Ponadto podróżuje się tym autem bardzo wygodnie zarówno z przodu jak i z tyłu. (z tyłu osoby do 180cm raczej max.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, zarówno klima jak i ogrzewanie. Zimą podgrzewane fotele ratują sytuacje, wariant skórzany nagrzewa się bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu nie brakuje, jest bardzo wygodnie. Jeśli kierowca ma 180cm wzrostu to taka sama osoba może jechać na tylnej kanapie. W przypadku kierowcy bliskiemu 2 metrów pasażer z tyłu będzie miał problem z miejscem na nogi.
3,0
Wyciszenie
Szyby bezramkowe niestety dość mocno słyszalne ale takie uroki coupe. Przy wyższych prędkościach w budzie stosunkowo głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest ekonomiczne ale jazda nim to czysta przyjemność, jeśli ktoś ma bardzo ciężką nogę może nawet liczyć na spalanie w granicach 11 litrów (miasto). Ceny części OEM na dobrym poziomie (niewiele droższe od zamienników).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej wart swojej ceny, drugi raz bym kupił z silnikiem 2.0T bądź v6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje bolączki w postaci drobiazgów, mianowicie: - Ograniczniki drzwi (lubią strzelać- 150zł OEM) - Poduszki silnika (najczęściej łapa koło rozrządu niweluje większość drgań- 350zł OEM) - Rura od Intercoolera (lubi pękać przy obejmie -250zł OEM) - Wężyki od DPF'a (bardzo często bywają sparciałe, nawet przy niższych przebiegach- 100zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych większych napraw nie doświadczyłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna III Coupe