Posiadam Lagune Coupe Monaco GP 2.0 dci 150KM 2011r. przed liftem (lampy przód bez ledów). Auto nietuzinkowe i rzadko spotykane na polskich drogach co daje mu duży plus, ponieważ nierzadko zdarzało się że ktoś obejrzy się za autem lub przepuści w korku żeby podziwiać świetną bryłę Laguny. Dość dynamiczny i oszczędny silnik, jednak przy tak sportowym wyglądzie wypadałoby zwiększyć moc bo 150KM daje rade ale mógłby być bardziej czuły na pedał gazu. Świetna skrzynia (mam wersje z aluminiowym drążkiem zmiany biegów) zupełnie jakby nie od Renault :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobre i oszczędne 150KM 2.0 dci, ale zamierzam zwiększyć moc, bo wychodziły wersje 175 i 180KM z tym silnikiem więc nie powinno być problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Największy plus auta, biegi wchodzą mega płynnie, super komfort jazdy (wolę MT od AT), żadnych odgłosów, żadnych odbić i żadnych drgań. Jak pierwszy raz jej używałem nie mogłem uwierzyć że Renault wreszcie postarała się o porządną skrzynie (miałem kilka starszych modeli po 2000r. i tam skrzynie to dla mnie największy problem np. Scenic i 5MT bez "szóstki" co było porażką).
5,0
Układ jezdny
Mam wersję 4control więc manewrowanie to nie problem. Układ kierowniczy bardzo miękki dlatego polecić mogę osobom ceniącym najbardziej komfort jazdy, ci którzy liczą na sportowe wrażenia z prowadzenia i opór kierownicy będą rozczarowani.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu dobrze, lusterka ok, tył ciężko dla przeciętnego kierowcy (mocno opadająca i ustawiona pod dużym kątem szyba).
5,0
Ergonomia
Czy przejadę 20 czy 200km wychodzę z auta jakbym dopiero co wsiadł
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Normalna dwustrefowa klima, nawiewy dla pasażerów z tyłu, działa szybko i sprawnie (czy to ogrzewanie czy klimatyzowanie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu kierowca i pasażer mają więcej miejsca niż w nie jednym aucie typu sedan czy kombi. Z tyłu nad głową miejsca dla osób do 180cm, na szerokość dobrze bo auto jest 2+2, natomiast na nogi mało miejsca jak się przednie fotele ułoży pod osoby z przodu.
3,0
Wyciszenie
Na zewnątrz słabo, w środku bez drgań i hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spokojna jazda tryb miesznay 6.5l, w trasie bez problemu 5l nawet bardzo się nie starając, miasto podchodzi pod 8 szczególnie jak krótkie dystanse. 2.0 dci to popularny silnik montowany w wielu modelach więc części powinny być tanie, cen dokładnych nie znam bo nie musiałem nic wymieniać. Komplet filtrów od Manna 260zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie numer 1 pod tym względem. Jeśli ktoś szuka tańszej wersji (bez skór, nawigacji i dodatków) to za 30k PLN na rynku wtórnym można znaleźć, ale to już mocno eksploatowane 150k i 200k km. Za 40k PLN już można dorwać z dobrą historia, wyposażeniem i rocznikiem 2010-, a nawet po lifcie. Szukając rywali można popatrzeć na Audi A5 czy BMW 3 coupe ale to inna liga cenowa za 40k to można co najwyżej rozbitego niemca dostać w tym samym roczniku co sprawna Laguna, więc dla mnie Renault wygrywa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem bo użyciu hands free na drzwiach kierowcy nie zawsze odblokują się drzwi pasażera, gdy otwieram ręcznie z pilota działa zawsze. Wkurza nieprzyjemny dźwięk z drzwi (jak ktoś miał parę renault tak jak ja to wie o co chodzi), natomiast samemu można to naprawić bo luzują się śruby na prowadnicy drzwi. Jak na razie tyle z drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie wymiana filtrów i olei
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]