Układ elektryczny
: Kontrolka poduszek, przez wadliwa wtyczke pod fotelem
5,0
Całokształt
Auto prezentuje się znakomicie. Przyciąga wzrok ale nie jest zbyt nachalne i kiczowate. Linie nadwozia są bardzo eleganckie a sylwetka dynamiczna i drapieżna. Nie jest to auto dla szpanerów, lecz dla osób ceniących piękne samochody.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pochodzi od Nissana (m.in. Nissan Murano, 350Z, Infiniti Q35, FX35). Ma bardzo wysoka kulturę pracy. W całym zakresie obrotów pracuje bardzo cicho i całkowicie bez wibracji. Zdecydowanie nie dla fanów głośnych wydechów. Auto przyspiesza bardzo płynnie i dynamicznie pozostawiając szeroki uśmiech na twarzy kierowcy. Zaskakujący jest stosunkowo nieduży apetyt na paliwo. W trasie przy spokojnej jeździe 8,5l, na autostradzie (w Niemczech) przy prędkościach 160-200 około 10l. W mieście lepiej nie sprawdzać ;)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo płynnie. Standardowo utrzymuje obroty poniżej 2000, ale przy wciśnięciu gazu chętnie redukuje. Jest tez tryb manualny, ale rzadko z niego korzystam. W porównaniu z Laguna II skrzynia pracuje zdecydowanie szybciej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje bajecznie. System 4control (tylne kola skrętne) to prawdziwa rewelacja. Po prostu nie można się doczekać kolejnych zakrętów. Na parkingu zaś ma się wrażenie ze manewruje się clio. Zawieszenie pracuje bardzo cicho, ale jest sztywne i jazda po dużych wybojach jest mecząca.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu ok. Przednie słupki nie są zbyt grube. Lusterka dość duże i obejmujące szeroki pas drogi. Mala tylna szyba
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu. Dodatkowo przy kierownicy manetka do sterowania radiem i telefonem. Pozycja za kierownica bardzo wygodna. W przeciwieństwie do coupe innych marek, nie szura się tyłkiem po ziemi, co mi osobiście odpowiada. Fotele masywne i wygodne, nadają się nawet w bardzo dalekie trasy. Z tylu miejsce dla osób o wzroście max 1,80. Duży bagażnik z dodatkowymi schowkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa ok. Dodatkowe przyciski soft i fast. Klima automatyczna dwustrefowa (nie testowałem w dużym upale). Minus to mały wyświetlacz klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu szeroko i wygodnie. Z tyłu całkiem wygodnie ale nie dla wysokich osób. Auto raczej dla dwóch osób z możliwością okazjonalnego przewozu dwóch osób z tyłu. bagażnik duży i co nie często zdarza się w coupe, fotele się składają.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest w porządku, jedynie drzwi bez ramek, przepuszczają nieco szum wiatru przy wyższych prędkościach. Silnik pracuje bardzo cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali średnio 10 litrów. Jak na frajdę z jazdy wynik całkowicie przyzwoity. Plusem jest to, ze konstrukcja jest sprawdzona, mało skomplikowana i wysilona wiec odpadają ewentualne naprawy turbiny, kół dwumasowych, skomplikowanych okładów wtryskowych itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena tych aut jest bardzo atrakcyjna w stosunku do przyjemności z jazdy jaki oferują.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapaliła się kontrolka poduszek, ale pomogło poprawienie jakiejś wtyczki pod fotelem kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Puki co brak :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 240KM 177kW
[l/100km]